دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: سند راهبردی سلول‌های بنیادی در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تهیه شده و برای اصلاح در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم سلطانخواه در مراسم افتتاح بانک سلول‌های بنیادی رویان که در محل پژوهشگاه رویان برگزار شد با اشاره به حمایت‌های رهبری از فعالیت‌های پژوهشگاه رویان افزود:

تأسیس معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در سال 80 نیز با تاکید مقام معظم رهبری صورت گرفت.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور گفت: این معاونت به منظور ساماندهی‌ تلاش‌های صورت گرفته در زمینه علم و فناوری و کمک به تکمیل چرخه ایده تا محصول ایجاد شد.

more  اهدای دومین جایزه دکتر کاظمی‌ به هانس شولر

سلطانخواه گفت: معاونت علم و فناوری در زمینه تکمیل چرخه ایده تا محصول اقدام به ایجاد ساختار ستادهایی کرده است.

وی افزود:ستاد سلول های بنیادی یکی از این ستادهاست که سند راهبردی سلول های بنیادی در آن تدوین شده است.

سلطانخواه با بیان اینکه عمر دانش سلول های بنیادی در دنیا زیاد نیست گفت: اما این علم در کشور ما رشد خوبی داشته و افق جدیدی را پیش روی بشر قرار داده است.

وی با اشاره به تأسیس بانک سلول های بنیادی رویان افزود: تأسیس این بانک حاصل تلاش‌های چند ساله محققان و پژوهشگران این پژوهشکده است که می‌تواند زیر ساخت پژوهش‌های آینده را نیز فراهم کند.

سلطانخواه گفت: با توسعه فعالیت های این بانک می توان شعبه هایی از آن را در سراسر کشور تأسیس کرد و با مطابقت فعالیت های آن با استانداردهای بین المللی به مبادله سلول های بنیادی در شبکه های بین المللی پرداخت.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور پیشنهاد داد تا با مشخص کردن هیئت امناء و تعریف اساسنامه بانک سلول‌های بنیادی آن را با عنوان بانکی ملی در ستاد سلول های بنیادی ثبت کنند و این ستاد نیز حمایت‌هایی از آن به عمل خواهد آورد.

وی افزود: با تأسیس این بانک امید به درمان و بازیابی سلامت در بیماران افزایش می‌یابد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: از نظر این بنیاد پژوهشگاه رویان محلی برای نخبه پروری است.

سلطانخواه ابراز امیدواری کرد پژوهشگران و نخبگان در پژوهشکده رویان همچون سلول های بنیادی تکثیر و افزایش یابند.

وی از آمادگی بنیاد نخبگان در زمینه حمایت های مالی از محققان دوره پسا دکترا خبر داد و گفت همچنین آیین نامه بورس دانشجویان دکترا در این بنیاد تدوین شده است و دانشجویانی که به این شکل بورسیه می شوند از این پس امکان خدمت در نهادهای غیر دولتی و پژوهشی را نیز خواهند یافت.

سلطانخواه گفت: از محل اعتبار پژوهش و نوآوری در بنیاد ملی نخبگان جایزه مرحوم کاظمی آشتیانی به استادیاران جوان پرداخت می‌شود.

کد خبر 144826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز