دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار تهران از ممنوعیت فروش سالاد و سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه‌ فروشی‌ها خبر داد

به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن در حاشیه افتتاح چهار بخش جدید درمانی بیمارستان بهارلوی تهران، گفت: وزارت بهداشت در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های روده‌ای به طور جدی وارد عمل شده است و در استانداری هم به مسئولیت یکی از معاونین، ستادی را ایجاد کرده‌ایم تا با پیشگیری به موقع، این بیماری‌ها به تهران کشیده نشود چرا که از همه نقاط ایران به تهران مراجعه می‌کنند و  اگر این بیماری در تهران شیوع پیدا کند مشکلات جدی را در پی خواهد داشت.

 وی همچنین ابراز تاسف کرد: از برخی مناطق شهر تهران گزارش رسیده است برخی افراد که سبزی کشت می‌کنند به صورت قاچاقی و شبانه مزارع خود را با فاضلاب‌ آبیاری می‌کنند. قبلا با این موضوع برخورد جدی کرده بودیم اما امروز تصمیم بر آن شد که برخوردها شدیدتر شود و مجازات‌های جدی را در نظر گرفته‌ایم.

 وی همچنین اظهار کرد:‌: چون این کار به عهد استانداری است در صورت لزوم از این مزارع بازدید خواهم کرد.

 تمدن با اشاره به ابلاغ ممنوعیت فروش سالاد و سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، گفت: تصمیم دیگری که گرفته شد، دادن هشدارهای جدی بهداشتی به مردم جهت عدم استفاده از آب‌هایی که فاقد تجهیزات سالم و بهداشتی است. مردم نباید از آب چشمه‌هایی که در برخی مناطق جاری است استفاده کنند.

 استاندار تهران همچنین تاکید کرد: در راستای کنترل شیوع بیماری‌های روده‌ای کنترل جدی بر روی اتباع خارجی ایجاد کرده‌ایم به طوری که هم ورود و هم در زمان حضور آنها در تهران باید قرنطینه جدی ایجاد شود.

 وی در خصوص سلامت آب اضافه کرد: کمیته حفاظت از منابع آب تشکیل جلسه می‌دهد و با جدیت بیشتری این قضیه را پیگیری خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی نیز باید بازرسی‌هایشان را تشدید کنند.

 وی در خصوص یخ‌های قالبی نیز عنوان کرد: فروش و استفاده از این یخ‌ها باید تحت کنترل جدی در بیاید.

 تمدن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارتین بهداشت و آموزش و پرورش با همکاری هم باید آموزش پیشگیری و درمان بیماری‌های روده‌ای را در مدارس و مراکز آموزشی پیگیری کند. صدا و سیما نیز در بحث تبلیغات کار خود را به طور جدی ادامه دهد. ما امیدواریم با این اقدامات در ستاد مشکل جدی در خصوص شیوع بیماری‌های روده‌ای در تهران پیش نیاید.

 وی در پایان با تبریک هفته دولت به اقدامات مفید دولت نهم و دهم اشاره کرد و این طور گفت: 97 هزار تخت بیمارستانی در تهران در طول دولت نهم و دهم به 112 هزار تخت رسیده است که این اقدام مهمی است. همچنین  48 دانشکده پزشکی افتتاح و 30 رشته جدید دکترای تخصصی نیز ایجاد شده است. همچنین شمار پایگاه‌های اورژانس استان از 630 پایگاه به 1823 پایگاه افزایش یافته است. به عبارت دیگر آنچه مهم است این است که ما در تامین خون و بسیاری از داروها به خودکفایی رسیده‌ایم.

کد خبر 144817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز