پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: بروز لکه‌های تیره و قهوه‌ای روی پوست در اثر افزایش سن در بعضی افراد حتمی و علت آن تجمع بیش از حد پیگمان یا رنگدانه ملانین در پوست است.

درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست

ایجاد لک‌های تیره به دلایل مختلف افزایش سن، بودن در معرض آفتاب، بیماری کبد، یائسگی، ژنتیک، آکنه و استرس بستگی داشته، راه‌های مختلفی برای بهبود و نیز جلوگیری از تشکیل آن‌ها وجود دارد.

1- اسکراب:
این روش به برداشته شدن سلول‌های مرده که باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن لک‌های تیره می‌شوند، کمک می‌کند. لایه‌بردار‌هایی که دارای ترکیبات اسید آلفاهیدروکسی هستند نیز به بهبود قسمت‌های تیره کمک می‌کنند.

2- ضد آفتاب:
استفاده روزانه از ضد آفتاب که به کاهش لکه‌های تیره موجود کمک کرده و مانع ایجاد لک‌های جدید می‌شود.درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست

3- لوسیون:
استفاده از لوسیون و کرم‌هایی که دارای فرمول خاص برای درمان لک هستند. از مارک‌های معتبر برای درمان لک‌های دست و صورت استفاده کنید. این محصولات دارای ترکیبات بی‌رنگ‌کننده هیدروکینون هستند.

4-میوه و سبزیجات:
خوردن مقدار کافی میوه و سیزیجات به خصوص لیمو، خیار و گوجه‌فرنگی که به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند، را فراموش نکنید. هیچ چیز مانند مواد غذایی تازه به دلیل داشتن ویتامین‌های مختلف در سلامت پوست موثر نیست.

5- استفاده هفتگی از ماسک‌های روشن‌کننده:
این ماسک‌ها به‌تدریج به روشن شدن قسمت‌هایی که رنگدانه‌ها تجمع پیدا کرده‌اند یا همان نقاط تیره کمک می‌کنند.

6- استفاده از روش‌های تخصصی:
تحت نظر پزشک متخصص از روش لایه‌برداری با دستگاه استفاده کنید. در این روش درمانی با استفاده از وکیوم و میکروکریستال‌های کوچک به آرامی لایه‌های مرده پوست برداشته شده و به کم‌رنگ شدن لک‌های تیره کمک می‌شود.

http://www.ehow.com

کد خبر 144474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز