همشهری آنلاین: استاد جلیل رسولی خوشنویس و خطاط نامی کتاب تازه‌اش را به سالار کربلا ، امام حسین (ع) تقدیم کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین این کتاب که «باغ ملکوت» نام دارد مجموعه ای از آثار خوشنویسی این استاد چیره دست و خلاق خط است که در نزدیک به 300 صفحه تدوین و تنظیم شده است.

دراین کتاب بخش‌های مهم خوشنویسی استاد رسولی در دهه های 60 تا 80 آمده است.

 
استفاده از فرم‌های مختلف ونیز بهره گیری از هنر نقاشی خط که آقای رسولی به نوعی مبدع آن بوده است و نیز رنگ آمیزی و ترکیب‌های بدیع در خطاطی از ویژگی‌های خوشنویسی‌های آقای رسولی است.

تاکنون سه کتاب از آثار رسولی چاپ رسیده است به نام های:جان جانان ،چهار فصل و یادگار عشق.
 همچنین دو مرقع  به نام‌های ‌برگ سبز و یادگار. از دیگر کارهایی است که این خوشنویس نامی  انجام داده است.

 کتابت  دیوان اشعار امام به خط نستعلیق که تاکنون  حدود پنجاه بار تجدید چاپ شد ، همچنین کتابت ترجمه نهج البلاغه دکتر شهیدی که هنوز در حال انجام است.

کتابت داستان فرود از شاهنامه فردوسی، گلشن راز شیخ محمود شبستری و کارهای متفرقه دیگر مانند پوسترهایی که در زمان جنگ و با موضوع دفاع مقدس بوده و ... از دیگر فعالیت‌های هنری این چهره شناخته شده عرصه خوشنویسی است.

 رسولی نزدیک به 44 سال  است که  خوشنویسی می کند از وی تاکنون بیش از 32 نمایشگاه  انفرادی در تهران برگزار شده است.

 وی همچنین در کشورهایی همچون انگلیس، ایتالیا، آلمان، چین، ژاپن و ... هم نمایشگاه هایی برپاکرده است که با استقبال علاقه مندان به هنر خوشنویسی روبرو شد.

رسولی علاوه بر کار کلاسیک، کار مدرن نیز انجام می دهد. استاد وی در زمینه خوشنویسی، سید حسن میرخانی بودند که در سال 1367مدرک استادی را به رسولی دادند. در زمینه نقاشیخط هم استادی نداشت و خودش در این زمینه کار کرد و تجربه اندوخت.

کد خبر 14440

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز