همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور از مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز و رتبه اول کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد تا روز سه‌شنبه 8 شهریور ماه خبر داد.

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز و رتبه اول کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: داوطلبان می‌توانند برای استفاده از این سهمیه تا روز سه‌شنبه 8 شهریور ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ثبت‌نام و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط استفاده از آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز و رتبه اول کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود که طی مدت حداکثر چهار نیمسال دانش‌آموخته شوند و دارای میانگین کل حداقل 17 باشند، مشمول این آیین‌نامه می‌شوند.

معاون سازمان سنجش افزود: دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل جزو10 درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی در مجموع دوره‌های روزانه و شبانه خود باشند نیز مشمول این آیین‌نامه هستند.

طباطبایی ادامه داد: چنانچه طول مدت تحصیل دانشجو به دلایلی که خارج از اختیار دانشجو باشد همچون بیماری، مرخصی تحصیلی، زایمان و موارد مشابه بیش از مدت ذکر شده در این آیین‌نامه بطول بینجامد، در این صورت پس از تایید و تشخیص معاونت آموزشی دانشگاه فارغ التحصیلی و طرح موضوع در کمیته کارشناسی مسائل استعدادهای درخشان وزارت علوم، پس از تایید نهایی معاونت آموزشی وزارت متبوع، استفاده از تسهیلات مربوطه برای داوطلب امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه آن دسته از داوطلبانی که به غیر از آزمون‌های سراسری از طریق هیات علمی، جشنواره خوارزمی و ... وارد دانشگاه شده‌اند مجاز به ورود اطلاعات در سایت اینترنتی نیستند، تصریح کرد: این دسته از متقاضیان باید با ارائه تصویر معرفی نامه مرتبط از 9 تا 15 شهریور ماه به صورت حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور برای تشکیل پرونده و تحویل مدارک مراجعه کنند.

معاون سازمان سنجش افزود: آن دسته از داوطلبانی که قادر به مراجعه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور نیستند، باید مدارک خود را از طریق اداره پست به صورتی به سازمان ارسال کنند که مدارک مورد نظر توسط اداره پست حداکثر تا 15 شهریور ماه به سازمان تحویل گردد.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید از 20 تا 25 شهریور ماه برای اطلاع از نتایج به سایت سازمان مراجعه کنند، تصریح کرد: بر این اساس در صورت آماده بودن معرفی نامه خود، داوطلبان باید جهت دریافت آن به صورت حضوری به این سازمان مراجعه و جهت پذیرش و کلیه امور مربوطه به دانشگاه مراجعه کنند.

طباطبایی با تاکید بر اینکه پس از اتمام مهلت مقرر برای ثبت نام هیچ گونه تقاضایی قابل پذیرش نیست، خاطرنشان کرد: در صورت عدم تحویل اصل فرم مربوط به ممتازی یا رتبه اولی در تاریخ مذکور به سازمان سنجش، موضوع به منزله انصراف داوطلب از انتخاب کد رشته محل‌های انتخابی مربوط تلقی می‌شود.

کد خبر 144142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز