همشهری آنلاین: اعلام تک‌جنسیتی شدن رشته مهندسی معدن در دفترچه کنکور 90، اعتراض جمعی از دانشجویان و انجمن‌های علمی مربوط به این رشته در دانشگاه‌ها را برانگیخت.

به گزارش ایسنا،جمعی از دانشجویان و انجمن‌های علمی دانشکده‌های مهندسی معدن دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، کرمان، بین‌المللی امام خمینی (ره) ، سهند تبریز و بیرجند و انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران نسبت به تک جنسیتی شدن رشته مهندسی معدن در دفترچه‌ کنکور90، اعتراض کردند و خواستار اصلاح این موضوع شدند.

محمود کمره‌ای رییس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در خصوص تک جنسیتی شدن پذیرش دانشجو در رشته معدن دانشگاه تهران، گفت: این موضوع مستقل از نظر ما بوده است و در این زمینه از ما نظرخواهی نشده است.

وی گفت: برای پذیرش در رشته معدن ما هر دو جنسیت را به پرتال سازمان سنجش ارائه کرده‌ بودیم.

رییس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه از طریق دانشگاه پیگیر هستیم تا دلیل تک‌جنسیتی شدن رشته معدن روشن شود، گفت: ممکن است دراین زمینه خطایی رخ داده شده باشد.

کمره‌ای در عین حال با بیان اینکه رشته مهندسی معدن تنها در دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران و دو دانشگاه در شهرستان دیگر تک‌جنسیتی شده است، اظهارکرد: مابقی دانشگاه‌ها دوجنسیت را برای رشته معدن در دانشگاه پذیرش می‌کنند.

معاون سازمان سنجش نیز در خصوص تک جنسیتی شدن رشته مهندسی معدن، گفت: سازمان سنجش دخالتی در میزان ظرفیت و حتی نوع جنسیت دانشگاه‌ها ندارد.

طباطبایی افزود: دانشگاه‌ها برای اعلام ظرفیت و پذیرش جنسیت وارد پرتال ظرفیت دانشگاه‌های سازمان سنجش می‌شوند و پس از تکمیل آن، این پرتال به دفتر گسترش و نظارت آموزش عالی ارسال می‌شود و پس از تایید نهایی فایل نهایی آن در دفترچه کنکور منتشر می‌شود.

وی با تاکید براینکه میزان ظرفیت و پذیرش جنسیت برعهده دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: حتی امسال دانشگاه‌ها 627 هزار نفر اعلام ظرفیت کرده بودند که در دفتر گسترش آموزش عالی با پذیرش 584 هزار نفر آن موافقت شد.  

کد خبر 143432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز