شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی اموال و دارایی های دانشگاه فنی و حرفه ای در این کمیسیون، خبر داد و اضافه کرد: رئیس این دانشگاه گزارشی از اجرایی شدن انتقال ارائه داده که تنها مشکل نیروهای حق التدریس است.

علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اعلام این خبر اضافه کرد: رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای هفته گذشته فهرستی از دارائی ها، اموال منقول و غیرمنقول اعم از ساختمان‌ها و اراضی این دانشگاه ارائه داد که تنظیم شد و در این باره مشکلی وجود نداشت و در جلسه دیگر کمیسیون آموزش، مسائلی که مورد اختلاف دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش است بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: در حالت کلی، تمام جا به جایی های آموزشکده های فنی و حرفه ای به وزارت علوم انجام شده است و تنها موارد محدودی از جمله وضعیت تملک برخی ساختمان‌های این آموزشکده ها در چند شهرستان وجود دارد که به زودی این مسائل هم بررسی می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام نیروهای انسانی آموزشکده های فنی و حرفه ای به وزارت علوم منتقل شدند، ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای هیچ مشکلی در نیروی انسانی ندارد زیرا تمام گروهای انسانی آموزشکده ها اعم از کادر اداری و علمی یک جا به وزارت علوم منتقل شدند.

کریمی فیروزجایی درباره آخرین وضعیت نیروهای حق التدریس این آموزشکده ها پس از انتقال به وزارت علوم، اظهار داشت: کمیسیون آموزش در آینده ای نزدیک تصمیماتی در این باره اتخاذ می‌کند، اما تمام گروه های رسمی یک جا منتقل شدند و وزارت علوم احکام آنان را مطابق چارت سازمانی خود صادر کرده است.

وی درباره تکلیف رتبه علمی کادر آموزشی این آموزشکده ها پس از انتقال به وزارت علوم، تاکید کرد: کادر علمی و اداری آموزشکده ها با همین وضعیت فعلی به وزارت علوم منتقل می‌شوند و اعضای علمی و آموزشی نیز در چارچوب ضوابط وزارت علوم تبدیل وضعیت خواهند داشت و اگر لازم باشد، می بایست امتیازات ویژه ای که در سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی این وزارتخانه نیاز دارند، به دست آورند.

کریمی خاطرنشان کرد: کادر اداری این آموزشکده ها به طور کامل با وزارت علوم همکاری می‌کند و تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی تاییدیه دارند و مشکلی در ادامه همکاری ندارند.

کد خبر 142973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز