همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان سنجش از مصوبه جدیدی درباره صدور مجوز موسسات انتخاب رشته خبر داد و گفت: در جلسه اخیر هیئت‌ رئیسه سازمان سنجش مصوب شد که پیشنهاد کنیم از این پس مجوز موسسات انتخاب رشته از طریق سازمان سنجش صادر شود.

سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر پیشنهاد صدور مجوز موسسات کنکور از سوی سازمان سنجش در هیئت رئیسه مطرح شده و قرار است این پیشنهاد برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ارائه شود.

وی اظهار داشت: این پیشنهاد به احتمال 99 درصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تأیید می‌رسد.

وی درباره مبالغ گزافی که برخی موسسات برای انتخاب رشته دریافت می‌کنند، گفت: البته خود داوطلبان نیز گاهی اوقات مقصر هستند چراکه وقتی سازمان سنجش آموزش کشور این همه اطلاعات در اختیار داوطلبان می‌گذارد، دفترچه کنکور به آنها عرضه می‌کند و به داوطلبان راهنمایی می‌کند که برای انتخاب رشته از معلمانشان یا از دانشجویانی که خود نیز این مسیر را رفته‌اند کمک بگیرند، دیگر چه نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای انتخاب رشته وجود دارد.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به آنچه که از سوی موسسات انتخاب رشته تحت عنوان "انتخاب رشته تضمینی" مطرح می‌شود، گفت: داوطلبان فریب این شعارها را نخورند و انتخاب رشته خود را خراب نکنند. موسسه‌ای که شعار انتخاب رشته تضمینی می‌دهد و هنگام انتخاب رشته برای داوطلبی که رتبه هزار در گروه آزمایشی ریاضی کسب کرده است اقدام به انتخاب رشته‌های کاردانی می‌کند، خوب مشخص است که دارد کلاهبرداری می‌کند و انتخاب رشته داوطلب را خراب می‌کند

کد خبر 142953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز