همشهری آنلاین: ‌معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های ‌مختلف ‌تحصیلی دارای ‌شرایط ‌خاص در کنکور 90 خبر داد.

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار اسامی معرفی‌شدگان‌ چندبرابر ظرفیت‌ رشته‌های ‌مختلف ‌تحصیلی دارای ‌شرایط ‌خاص، گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org نسبت به مشاهده نتایج اقدام کنند.

وی با بیان اینکه 11 هزار و 779 داوطلب امسال برای رشته‌های ‌شرایط ‌خاص معرفی شدند، اظهار کرد: البته با احتساب چندرشته‌ای‌ها از 18 هزار و 51 داوطلب مصاحبه انجام می‌شود.

وی با اشاره به روش گزینش رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص به جز رشته‌های دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: گزینش چندبرابر ظرفیت معرفی ‌شدگان با توجه به شرایط و ضوابط آزمون سراسری، در هر گروه آزمایشی از بین متقاضیانی که با اطلاع از شرایط و ضوابط اختصاصی هر رشته ثبت‌نام و حد ‌نصاب نمره علمی لازم را احراز کرده‌اند، بر اساس نمره کل حاصل از آزمون عمومی، اختصاصی و با توجه به سهمیه و درصد جنس انتخاب شده‌اند.

وی افزود: داوطلبانی که علاقمندی خود را به دو مورد و یا دو رشته اعلام کرده‌اند و فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی‌ شدگان دو مورد و یا دو رشته در سایت سازمان درج شده است‌، باید به هنگام انتخاب رشته، کد رشته‌های مذکور را قبل از اولویت دهم تا اولویت نهم انتخاب کنند، در غیر ‌این صورت کد رشته‌های انتخابی مذکور حذف خواهد شد.

طباطبایی با تاکید بر اینکه معرفی داوطلبان به عنوان چندبرابر ظرفیت، به منزله قبولی در موسسات آموزش عالی نیست، تصریح کرد: کلیه‌ معرفی ‌شدگان‌ باید‌ برای‌ انجام‌ مصاحبه، آزمون علمی و یا مراحل مختلف‌ گزینش و معاینه‌ در زمان‌های مقرر به‌ محل‌های اعلام شده‌ از طرف مؤسسات مراجعه‌ کنند.

معاون سازمان سنجش در خاتمه تاکید کرد: عدم‌ مراجعه‌ داوطلبان‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ فوق به‌ منزله‌ انصراف‌ قطعی‌ از گزینش‌ در رشته‌ یا رشته‌های‌ ذیربط تلقی‌ خواهد شد و این فرصت قابل تمدید و یا تکرار نیست و برگزاری آن به صورت انفرادی برای هیچ داوطلبی و تحت هیچ شرایطی میسر نیست.  

کد خبر 142659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز