همشهری‌آنلاین: مستند ایران ، جنوب غربی به کارگردانی محمدرضا فرطوسی برای نمایش در سمپوزیوم بین المللی با موضوع "ایران، خلیج فارس و کشورهای همسایه" در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام دست‌اندرکاران این پروژه، "ایران ، جنوب غربی" روایت آخرین ساکنان تالاب هورالعظیم در جنوب غرب ایران است که به دلیل احداث سد و کشف نفت در آن منطقه بیش از 90 درصد آن از بین رفته است.

بنابراعلام دپارتمان انسان‌شناسی اجتماعی دانشگاه سنت اندروز ، این برنامه شامل سلسله نشست‌ها و نمایش فیلم با موضوع خلیج فارس می‌باشد که در تاریخ اول و دوم سپتامبر برگزار می‌شود.

"ایران جنوب غربی" پیش از این، جایزه ویژه جشنواره فیلم بارسلونا ( فیکما ) و تقدیرنامه هیئت داوران جشنواره توراستراوای جمهوری چک را دریافت کرده و در جشنواره اکوزین اسپانیا، جشنواره آدیس فیلم اتیوپی، جشنواره فیلم امارات، جشنواره سینما حقیقت تهران و جشن تصویر سال به نمایش در آمده بود.

تحقیق، تدوین و کارگردانی: محمدرضا فرطوسی، تصویربردار: رضا عبیات، مدیر تولید:سید باقر موسوی، مشاور تدوین: فرید دغاغله، مشاور حقوقی: حسن فرطوسی، تهیه کننده: محمدرضا جامعی، محمدرضا فرطوسی، تهیه شده در شرکت فیلمسازی بهنام فیلم.

کد خبر 142651

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز