شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

پگاه شفتی: همه دخترها دوست دارند باهوش باشند و در هر موقعیتی درست‌ترین کار را انجام دهند اما به همین آسانی نیست؛مگر نه؟

باهوش بودن و رفتار درست نیاز به تمرین دارد. هرقدر زودتر این تمرین آغاز شود، زودتر به آن عادت می‌کنیم. چه بهتر که نکته‌ها و راهنمایی‌های درست را از نوجوانی یاد بگیریم و تمرین را هم از نوجوانی آغاز کنیم.

مجموعه کتاب 5جلدی «آنچه دختران باهوش باید بدانند» بهترین راهنمایی و راهکار را برای باهوش بودن در هر شرایطی به دختران نوجوان نشان می‌دهد.

این مجموعه با تصویرگری‌‌های جذاب و داستان‌های کوچک و واقعی موقعیت‌هایی را خلق می‌کند که هر دختری حداقل یک‌ بار آن را تجربه کرده است.

راه‌حل‌هایی که در مواجهه با این موقعیت‌ها پیشنهاد می‌شود، راهکارهایی مدرن و نتیجه‌بخش است که ممکن است دخترها تا به حال با آن آشنایی نداشته باشند: «5هفته پیش تریسلین، کتاب مورد علاقه شما را به امانت گرفت. واقعا می‌‌خواهید آن را پس بگیرید. از او به شیوه دوستانه بپرسید، «کتاب را کامل خواندی؟» اگر بگوید بله، بپرسید از آن خوشت آمد؟ و اضافه کنید: «آیا می‌شود فردا کتاب را به مدرسه بیاوری؟ دوست دارم آن را پس بگیرم.» اگر بگوید نه، برای او تاریخ مشخصی را تعیین کنید: «خب آن را سه‌شنبه برایم بیاور، باشد؟» بعد دوشنبه‌شب به او زنگ بزنید و یادآوری کنید.» (بخشی از کتاب «رفتار مناسب»)
در این مجموعه علاوه بر آموزش رفتارهای درست در موقعیت‌های مختلف، راهکارهایی بسیار مؤدبانه در موقعیت‌های رسمی ارائه می‌شود؛ مثل آداب لباس‌پوشیدن، آداب رفتار با بزرگ‌ترها، آداب تسلیت گفتن به یک عزادار: «پدربزرگ من بر اثر سرطان درگذشت. وقتی به مدرسه برگشتم، یکی از دوستانم گفت: حدس می‌زنم نمی‌خواهی درباره آن حرف بزنی، اما این حقیقت نداشت. من می‌خواستم درباره آن حرف بزنم. اغلب اوقات یادآوری خاطرات درباره یک شخص سبب می‌شود کمتر احساس ناراحتی و اندوه کنید.»

این مجموعه شامل 5عنوان است: «رفتار مناسب»، «حفظ دوستی»، «مدیریت پول»، «شروع مدرسه راهنمایی» و «تصمیم‌‌گیری سریع». در کتاب «حفظ دوستی» یاد می‌‌گیرید چگونه با بی‌مهری، حسادت و اختلاف‌هایی که در هر دوستی‌ای وجود دارد کنار بیایید و روابطی بسیار سالم و لذت‌بخش از دوستی شکل بدهید. مدیریت پول به شما آموزش می‌دهد چگونه پول خود را پس‌انداز کنید، چگونه خرید کنید، چگونه هزینه‌هایتان را کنترل کنید و در نهایت با 101ایده پیشنهادی در این کتاب یاد می‌گیرید چگونه درآمد کسب کنید.

کتاب «شروع مدرسه راهنمایی» نحوه از بین بردن ترس و نگرانی برای شروع یک مرحله جدید را با شناخت موقعیت به شما آموزش می‌دهد؛ اینکه با شناخت درست معلمان، تکالیف و دوستان، اعتماد به نفس کافی برای از بین بردن ترس و نگرانی به وجود می‌آید. در نهایت کتاب «تصمیم‌گیری سریع» راهکارهایی بسیار نتیجه‌بخش در موقعیت‌های سخت به شما آموزش می‌دهد؛موقعیت‌هایی مانند اگر کار بدی انجام دادید و گیر افتادید، اگر در یک امتحان نمره بسیار بدی گرفتید، اگر به اشتباه متهم به‌کاری شدید و... .

عصبانی نشوید، شما که می‌دانید این کار را انجام نداده‌اید. ذهنتان را روی این موضوع متمرکز کنید، نه عصبانیت و برخورد با دیگران. نفسی عمیق بکشید، به آرامی صحبت کنید و داد نزنید.
با صدای آرام حقیقت را بگویید.
با صدای آرام حقیقت را بگویید.
با صدای آرام حقیقت را بگویید.
اگر آنها همچنان حرف شما را باور نمی‌کنند و می‌خواهند شما را تنبیه کنند، متأسفانه دیگر کاری از دست‌تان برنمی‌آید. مجبورید آن را تحمل کنید. مطمئن باشید سرانجام حقیقت آشکار خواهد شد و وقتی چنین شد شما با یادآوری رفتارتان احساس غرور خواهید کرد و دیگران هم شما را تحسین خواهند کرد.
آنچه دختران باهوش باید بدانند را انتشارات گام منتشر کرده است و هر یک از این کتاب‌ها بین 3 تا 4هزار تومان قیمت دارند.

کد خبر 142277

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز