گروه اجتماعی: با توجه به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و تمهید مقدمات لازم از تاریخ شنبه 15 مردادماه سال‌جاری شوراهای حل اختلاف اقدام به رسیدگی به شکایات مربوطه به جرایم تخلفات رانندگی نمی‌کنند و اعتراضات به تخلفات رانندگی تنها از طریق دفاتر پلیس+۱۰ و هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی صورت می‌گیرد.

براساس قانون جدید متخلف موظف است ظرف ۶۰ روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع وی می‌رسد، جریمه را پرداخت یا اعتراض خود را به دفاتر پلیس+۱۰ ارائه کند.

دفاتر پلیس+۱۰ نیز ظرف مدت ۲۴ ساعت موظفند پس از وصول اعتراض موضوع را بررسی و درصورت غیرموجه دانستن موضوع، مراتب را به اطلاع معترض برسانند.

درصورتی‌که معترض همچنان اصرار بر اعتراض داشته باشد با ارائه مستندات، مراکز پلیس+۱۰ نسبت به صدور معرفی‌نامه برای فرد معترض جهت حضور در هیات رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام می‌کنند و این هیات‌ها نیز ظرف مدت یک هفته نتیجه را بررسی و رای قطعی را صادر خواهند کرد. درصورتی‌که متخلف در مهلت قانونی مذکور اعتراض خود را تسلیم نکند یا ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ رای قطعی صادره توسط هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی جریمه را نپردازد، جریمه وی دو برابر می‌شود.

کد خبر 142152
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز