سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین گزارش‌های مالی اپل نشان می‌دهد این شرکت با دارا بودن 76.4 میلیارد دلار دارایی پولدارتر از دولت آمریکاست!

apple-money-over-us

به گزارش بی‌بی‌سی، آمار رسمی خزانه‌داری ایالات متحده نشان می‌دهد پول نقد دولت آمریکا 73.7 میلیارد دلار است که به این ترتیب شرکت فن‌آوری اپل پولدارتر از دولت این کشور به حساب می‌آید.

این روزها دولت آمریکا با مشکل بدهی و کمبود منابع پول نقد دست و پنجه نرم‌ می‌کند و افزایش سقف مبلغ بدهی‌های دولت نیز در انتظار رأی مجلس نمایندگان و سنای این کشور است.[پیشینه خبر]

دولت آمریکا هم اکنون نزدیک به 200 میلیارد دلار خرج می‌کند که این میزان بسیار بیشتر از درآمد ماهانه آن است.

اما جالب اینجاست که شرکت اپل نه تنها مشکل بدهی ندارد بلکه درآمد بیشتر و رشد سودآوری چشمگیری دارد. در سه ماهه قبل از 25 ژوئن امسال درآمد خالص غول فن‌آوری 125 درصد بیشتر از 7.31 میلیارد دلار دوره مشابه سال پیش بوده‌است.

با بیش از 75 میلیارد دلار پول نقد در حساب‌های بانکی یا به صورت دارایی‌هایی که به راحتی قابل تبدیل به پول نقد یا انتقال هستند این سوال پیش می‌آید که اپل به تمام این پول‌ها چه می‌کند؟

بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند اپل از این دارایی‌ها برای خرید شرکت‌های دیگر یا خرید و دفاع از حقوق انتشار فن‌آوری‌ها استفاده می‌کند.

کد خبر 142038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز