رونالدو، ستاره مهار نشدنی دهه 90 فوتبال برزیل که وزن بالایش با وجود پوشیدن کت و شلوار هم مشخص بود، آخرین فردی بود که در قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 قدم به روی صحنه گذاشت.

فوتبال

« پدیده» که خاطره تلخی از شکست 3 بر صفر در فینال جام جهانی 1998 دارد، با انتخاب دشوارترین قرعه برای فرانسه به نوعی از فوتبال این کشور انتقام گرفت. مردان لوران بلان که به‌دلیل رنکینگ پایین شان در سید دوم قرار گرفته بودند، در گروه 9 با اسپانیا، قهرمان اروپا و جهان همگروه شدند و این مهم‌ترین اتفاق قرعه کشی گروه‌های 9 گانه اروپا بود. بلاروس، گرجستان و فنلاند سه تیم دیگر این گروه را تشکیل می‌دهند که بعید است شانسی برای صعود داشته باشند و از میان فرانسه و اسپانیا تیمی که دوم شود باید بختش را در پلی آف بیازماید.

لوران بلان که در این مراسم در ریو حاضر بود، به قرار گرفتن فرانسه در سید دوم اعتراض کرد و گفت: «نمی‌فهمم چرا فرانسه در ظرف دوم است و یونان، نروژ و کرواسی موقعیت بهتری دارند. ما باید در ظرف اول قرار می‌گرفتیم و حالا با بهترین تیم جام جهانی اخیر همگروه شده‌ایم ولی چاره‌ای نداریم.» البته بلان ناامید نبود و گفت:« اسپانیا در حال حاضر بهترین است ولی تا سال 2014 زمان زیادی باقی مانده است.» از سوی دیگر، دل‌بوسکه سرمربی اسپانیا درباره این قرعه گفت:« در روی کاغذ فرانسه سخت‌ترین رقیب ماست ولی ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد و یک اشتباه صعود ما را به دردسر بیندازد. فرانسه یک غول خفته است ولی بعد از جام جهانی 2010 بازسازی‌اش را شروع کرده و حریف ترسناکی خواهد بود.»

قرعه آسان انگلیس

انگلیس در گروه H قرار گرفت و نخستین واکنش کاپلو این بود که همگروه نشدن با فرانسه اتفاق خوبی بود. البته این مربی ایتالیایی پس از یورو 2012 و پیش از شروع این بازی‌ها نیمکت انگلیس را ترک می‌کند. انگلیس در این گروه در کنار مونته‌نگرو، اوکراین، لهستان، مولداوی و سن‌مارینو قرار دارد که گروه آسانی است. با وجود این کاپلو به انگلیسی‌ها هشدار داد:«شما باید هر بازی را مثل فینال برگزار کنید.» مونته نگرو در مقدماتی یورو 2012 هم با انگلیس همگروه است و در ومبلی توانست با این تیم به تساوی برسد.هلند هم در گروه D برای صعود باید با ترکیه، مجارستان و رومانی رقابت کند. فان مارویک که تیمش در دوره قبلی جام جهانی به فینال رسید، می‌گوید:« قرعه سختی است ولی ما نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم و باید همه رقیبان مان را شکست بدهیم.»

ایتالیا در گروه B، در رقابت با دانمارک، جمهوری چک و بلغارستان، کار سختی دارد. با وجود این پراندلی تنها به صعود مستقیم فکر می‌کند؛« ما ایتالیا هستیم و هدف ما باید صدرنشینی در این گروه باشد.» او از نام بردن سخت‌ترین حریف تیمش خودداری کرد.در گروه C، آلمان با سوئد، ایرلند و اتریش رقابت خواهد کرد. الیوربیرهوف، مدیر تیم ملی آلمان درباره این قرعه گفت:« بازی مقابل ایرلند جذاب است. ایرلند در حال حاضر آماده است و بازیکنان خوبی دارد ولی بازی در جو ورزشگاه‌های این کشور را ترجیح می‌دهم. سوئد و ایرلند سخت‌ترین حریفان ما هستند ولی می‌توانیم آنها را شکست بدهیم.» پرتغال در گروه F در کنار یکی از قوی‌ترین تیم‌های سید دو، یعنی روسیه قرار گرفت. پائولو بنتو، سرمربی پرتغال در مورد این قرعه گفت:« در گروه آسانی قرار نداریم. روسیه تیمی قوی است. این تیم یورو 2008 و جام جهانی 2010 را به‌دلیل شکست در پلی آف از دست داد.» گروه A شاهد 3 دربی محلی بین اسکاتلند - ولز، صربستان - کرواسی و لتونی - لیتوانی است. نروژ هم درگروه E به‌عنوان سرگروه باید با اسلوونی و سوئیس رقابت کند.درگروه G هم یونان سرگروه، در کنار اسلواکی و بوسنی می‌تواند به صعود فکر کند.

گروه بندی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره اروپا

گروه A: کرواسی، صربستان، بلژیک، اسکاتلند، مقدونیه و ولز
گروه B: ایتالیا، دانمارک، جمهوری چک، بلغارستان، ارمنستان و مالت
گروه C: آلمان، سوئد، ایرلند، اتریش، جزایر فارو و قزاقستان
گروه D: هلند، ترکیه، مجارستان، رومانی، استونی و آندورا
گروه E: نروژ، اسلوونی، سوئیس، آلبانی، قبرس و ایسلند
گروه F: پرتغال، روسیه، رژیم اشغالگر قدس، ایرلند شمالی، آذربایجان و لوکزامبورگ
گروه G: یونان، اسلواکی، بوسنی و هرزگوین، لیتوانی، لتونی و لیختن‌اشتاین
گروه H: انگلیس، مونته نگرو، اوکراین، لهستان، مولداوی و سن‌مارینو
گروه I: اسپانیا، فرانسه، بلاروس، گرجستان و فنلاند

کد خبر 141854
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز