همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این سازمان، آمادگی برای توقیف وثیقه‌های ملکی را در خارج از ساعت اداری، برای جلوگیری از زندانی شدن بی‌مورد افراد دارد.

آقای تویسرکانی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود: اکنون در ساعت اداری هیچ مشکلی نیست و ظرف دو ساعت این کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از زندانی شدن افرادی که نباید به زندان ورود پیدا کنند دغدغه ما نیز است، گفت: در مواردی که افراد وثیقه ملکی معرفی می‌کنند، فرایند کار اینگونه است که قاضی سند را برای کارشناس رسمی برای ارزیابی و اینکه آیا ملک در قبال قرار صادر شده، ارزش دارد یا خیر، می‌فرستد.

تویسرکانی افزود: اگر ملک ارزش قرار را داشته باشد، قاضی سند ملک را برای توقیف در قبال مبلغ وثیقه، به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توقیف ملک باید در دفتر املاک سازمان ثبت درج شود، گفت: یعنی فرد، نمی‌تواند آن ملک را معامله کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کامل کردن بانک جامع املاک و کنترل کردن وضع املاک را یکی از اقدامات بیان کرد و افزود : خروجی این بانک، تبدیل اسناد مالکیت به اسناد جدید و تک برگی است و این انعطاف را در اختیار قرار می‌دهد که ما بتوانیم خارج از وقت اداری نیز ارائه سرویس کنیم.

وی گفت: موضوع توقیف ملکی که به عنوان وثیقه ارائه شده است در خارج از ساعت اداری قطعا مورد توجه ما قرار می‌گیرد و هماهنگی‌ها را می‌توانیم با دستگاه قضائی و محاکم داشته باشیم.

تویسرکانی افزود: در آینده این زمینه را فراهم خواهیم کرد که اگر امکان ارزیابی ملک از طرف کارشناس در هر ساعتی از شبانه روز بود، بعد از صدور دستور بازداشت ملک، ما نیز بتوانیم به فوریت و خارج از وقت اداری ملک وثیقه‌ای را توقیف کنیم.

وی گفت: قول می‌دهم از حداکثر ظرفیت برای انجام این کار استفاده کنیم و از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر 141814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز