گروه اجتماعی: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در جمع‌‏آوری شمایل و تصاویر منتسب به ائمه به شکل فیزیکی، تند و خشن برخورد نمی‌‏کند.

سردار حسین ذوالفقاری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در جمع خبرنگاران، گفت: در بحث جمع‌‏آوری شمایل در مرحله اول باید نسبت به اطلاع‌‏رسانی و توجیه افراد اقدام کرد که در این زمینه می‌‏توان از بیان نظر مراجع دینی استفاده کرد. وی افزود: در مرحله دوم برای جمع‌‏آوری شمایل باید به افراد تذکر داده شود و پیگیری این بحث به این شکل نیست که عوامل انتظامی با افراد برخورد فیزیکی داشته باشد.


وی در خصوص کشفیات مواد مخدر در کشور گفت: در سال جاری کشفیات مواد مخدر 23 درصد افزایش یافته است که در کشف هروئین با افزایش قابل توجهی مواجه بوده‌‏ایم.
وی گفت:  با اشاره به افزایش کشف مواد مخدر جدید، متاسفانه با تبلیغات صورت گرفته مصرف این مواد در دنیا رو به افزایش است و باید برای کنترل ورود و مصرف آن در کشور برنامه‌‏ریزی‌‏های لازم صورت گیرد.


جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در فرودگاه‌‏ها، ورودی گمرک و ترمینال‌‏های خروجی، کنترل‌‏های لازم را اعمال می‌‏کند تا از ورود این مواد به کشور جلوگیری شود.


ذوالفقاری, با تاکید بر اینکه میزان شکایت و انتقادات مردم از پلیس به ویژه در حوزه کلانتری‌‏ها کاهش یافته است، افزود: حدود 40 درصد نیروهای انتظامی در پلیس پیشگیری فعال هستند که این امر نشان‌‏دهنده وسعت و توسعه پلیس پیشگیری در کشور است.
وی با اشاره به راه‌‏اندازی سیستم 147 در ناجا گفت: 147 سیستم داخلی است که ماموران موضوعاتی را که باید پیگیری شود و یا برخی رفتارهای ناشایستی با آنان صورت می‌‏گیرد به این سیستم گزارش می‌‏دهند.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای مرحله دوم جمع‌‏آوری معتادان پرخطر افزود: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر مقرر شده که نیروی انتظامی نسبت به اجرای مرحله دوم جمع‌‏آوری معتادان پرخطر اقدام کند، اما هنوز 10 اردوگاه تعیین شده به نیروی انتظامی تحویل داده نشده است.


جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در صورتی که نسبت به تحویل اردوگاه‌‏ها به نیروی انتظامی اقدام لازم صورت نگیرد، نمی‌‏توان مرحله دوم طرح جمع‌‏آوری معتادان پرخطر را از 15 بهمن‌‏ماه به اجرا گذاشت.


وی در خصوص جرائم زنان در جامعه گفت: با وجود آنکه در سال‌‏های بعد از انقلاب حضور زنان در صحنه‌‏های اجتماعی و مدیریتی 10 برابر شده است، جرائم آنان 13 درصد افزایش یافته است، اما به تناسب افزایش حضور زنان تقویت پلیس زن و گسترش زن در دستور کار قرار دارد. جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به تقویت و تجهیز پلیس راه و اجرای طرح نوروزی در زمان مقرر، افزود: در اجرای طرح نوروزی برای پوشش بهتر جاده‌‏ها از همکاری بسیج نیز استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 14176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز