مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه شهری:‌ مجموعه تفریحی - گردشگری دریاچه چیتگر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تفریحی و گردشگری منطقه 22 در زمینی به وسعت 350هکتار است.

chitgar lake

فاز نخست این طرح تا سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد و تا 3ماه آینده آبگیری دریاچه صورت خواهد گرفت.معاون امور مناطق شهرداری تهران در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه 22 با اعلام این خبر گفت: یکی از موضوعات مورد تاکید شهردار تهران بحث ساخت تفرجگاهی برای مردم است. عیسی شریفی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه «هزار و یک شهر» افزود: در این پروژه علاوه بر ساخت شهربازی، احداث هتل، مسجد، دریاچه و مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری درنظر گرفته شده که در زمینی به مساحت 130 هکتار ساخته خواهد شد.

وی افزود: قرارداد پروژه هزار و یک شهر با سرمایه‌گذار بسته و کلنگ آن توسط شهردار تهران زده شده وهم‌اکنون باید پیگیری‌های لازم توسط شهردار منطقه صورت گیرد تا این پروژه به نحو مناسب و در زمان معین به بهره‌برداری برسد.شریفی در ادامه به بحث رود‌دره کن اشاره کرد و گفت: امتداد بزرگراه شهید همت تا بزرگراه رسالت نیز در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون در این زمینه 75درصد پیشرفت کار داشته‌ایم.

وی همچنین به بحث ساخت‌و‌سازها در محدوده شمالی بزرگراه شهید همت اشاره کرد و گفت: تاکید شهردار تهران این است که به هیچ وجه ساخت‌وساز در این محدوده صورت نگیرد و به‌طور کل ساخت‌و سازها باید براساس طرح جامع، و طرح تفصیلی شهر تهران به انجام رسد. وی همچنین در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه 9 با بیان اینکه یکی ازمهم‌ترین موضوعات منطقه 9 بافت‌های فرسوده منطقه است، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است؛ به‌گونه‌ای که ساخت و سازها در این بافت‌ها بیش از دو برابر افزایش داشته است اما انتظار می‌رود این مهم با جدیت بیشتر و سرعت بالاتری دنبال شود.

شریفی افزود: بهترین راه نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران این است که نوسازی توسط خود مردم انجام شود و در این میان ما موظف هستیم زیرساخت‌ها، انگیزه‌ها و تشویق‌های لازم را فراهم‌سازیم تا مردم خود برای نوسازی وارد عمل شوند و همچنین باید انبوه‌سازان را مورد حمایت قرار دهیم.وی ادامه داد: وجود پادگان‌های نظامی از فرصت‌های خوب منطقه 9 است که این فرصت را به‌وجود می‌آورد تا خدمات‌رسانی به شهروندان بهبود و توسعه یابد و بتوانیم از این فضاها در جهت توسعه سرانه‌های مختلف خدماتی، فرهنگی و اجتماعی، ورزشی و فضاهای سبز استفاده کنیم.

شریفی ادامه داد: همچنین واقع‌شدن میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد در این منطقه مسئولیت‌های این منطقه را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان بیشتر می‌کند، زیرا سالانه میلیون‌ها نفر در میدان آزادی به‌عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی و خروجی شهر و همچنین فرودگاه مهرآباد تردد دارند و در این میان باید برای ایجاد حمل‌ونقل عمومی مناسب و ارائه امور خدماتی برنامه‌ریزی و تلاش مناسبی صورت گیرد.
شریفی تصریح کرد: ادامه بزرگراه یادگار امام تا تقاطع خیابان امام خمینی باید تا پایان سال تکمیل شود که برای تحقق این مهم بیش از 90درصد تملک املاک صورت گرفته و انتظار می‌رود باقی کارها نیز با جدیت پیگیری شود تا بتوانیم قولی را که به مردم دادیم محقق کنیم.براساس این گزارش، حسین مرادی شهردار جدید منطقه 22 به جای بهاری شهردار سابق این منطقه و نصرالله آبادیان به جای علیرضا جعفری به‌عنوان شهردار منطقه 9معرفی شدند.

کد خبر 141589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز