چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه می‌گویند ذرت به دلیل اینکه غنی از ریزمغذی‌هاست می‌تواند یک میان وعده بسیار مطلوب و مفید باشد.

ذرت

به گزارش ایسنا، ذرت یک منبع غنی از ویتامین B1 است که در سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها استفاده می‌شود، سرشار از ویتامین B5 است که به فعالیت‌های فیزیولوژیکی در بدن کمک می‌کند، حاوی فولیت است که در تولید سلولهای جدید نقش قابل ملاحظه‌ای دارد و حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C است که برای مقابله با بیماری‌ها مفید است. به دلیل این مزایای تغذیه‌ای، متخصصان تاکید دارند که ذرت را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، ذرت علاوه بر اینها، سرشار از فیبر خوراکی است که به شما کمک می‌کند با مشکلات هاضمه و دستگاه گوارش مثل یبوست مقابله کنید.

فیبر خوراکی همچنین به پایین آوردن سطح کلسترول خون کمک می‌کند، احتمال ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد و در عین حال برای کمک به کاهش میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت مفید است.

بنابراین گزارش، اسید فولیک موجود در ذرت نیز در پیشگیری از نارسایی‌ مادرزادی لوله عصبی موثر است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افرادی که به کم خونی مبتلا هستند ذرت بخورند. مخلوط ذرت با فلفل سبز و پیاز ترکیب بسیار خوشمزه‌ای است که در عین حال خواص فوق‌العاده‌ای نیز دارد.

کد خبر 141455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز