همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اعلام کرد: 10درصد افزایش حقوق بازنشستگان از مرداد ماه سال 90 اعمال می‌شود که مابه التفاوت چهار ماه گذشته آنان در طی چهار ماه آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، رحمت الله حافظی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه 31 تیر ماه 90 تهران در آخرین روز هفته تامین اجتماعی در جمع نماز گزاران افزود: در صورت تامین اعتبار که بار مالی آن حدود 600میلیارد تومان است در زودتر ازاین مدت نیز پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: تامین اجتماعی 10میلیون نفر بیمه شده را تحت پوشش دارد که با افراد تحت تکفل آنان 30 میلیون نفر می شوند به این معنا که بیش از 42 درصد جمعیت کشور را دربر می گیرد.

حافظی تصریح کرد: این صندوق یک میلیون و 500 مستمری بگیر و بازنشسته را پوشش می دهد و ماهانه پرداخت حقوق این افراد را برعهده دارد.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی، این صندوق را به سه بخش بیمه ای ، درمان و اقتصادی تقسیم کرد.

حافظی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان اکنون 70 بیمارستان ملکی را در اختیار دارد ، افزود: این سازمان همچنین بیش از 270مرکز درمانی پاراکلینیک و درمانگاه دارد که بیمه شدگان با مراجعه به این مراکز از خدمات رایگان استفاده می کنند.

وی افزود: علاوه بر این مراکز بیش از 47هزار مرکز درمانی حقیقی و حقوقی و 80 بیمارستان دولتی و برخی خصوصی فعالیت می کنند.

حافظی تصریح کرد: بیش از 50 میلیون و 407 ویزیت ، 812 هزار مورد بستری ، تعداد 117هزار عمل جراحی و 221هزار زایمان از مهمترین فعالیتهای مراکز پزشکی ملکی تامین اجتماعی است .

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی افزود: در مجموع هزینه ای که در بیمارستاهای متعلق به این صندوق یا پاراکلینک ها صرف می شود بالغ 4هزار و 500 میلیون تومان طی یکسال بوده است.

حافظی تصریح کرد: در بخش بیمه ای 470 شعبه در سراسر کشور وجود دارد که بالغ بر یک میلیون و 254هزار کار فرما از طریق این شعب با صندوق تعامل دارند و حق بیمه پرداخت می کنند و پوشش های لازم برای کارگاهها را نیز فراهم می کنند.

وی اظهار داشت: در بخش اقتصادی این صندوق هم مجموعه ای از شرکت ها است که در حوزه های مختلف اعم از پتروشیمی ، نفت و گاز ، سیمان ، دارو و برخی صنایع دیگر فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه یک سال قبل این صندوق تاخیر 9ماهه در پرداخت مراکز طرف قرار داشت که غیر قابل قبول بود ، گفت: با تلاش های کارکنان این صندوق این پرداخت را برای سایر بیمارستانهای دانشگاهی به 2ماه کاهش دادیم و برای سایر موسسات و مراکز طرف قرارداد تا اواسط مرداد ماه همه مطالبات را پرداخت می کنیم.

حافظی با اشاره به برنامه های آینده این صندوق افزود: مهم ترین آنان بحث زیر ساخت ها ،ایجاد مرکز دادهها و سوابق بیمه شدگان است.

حافظی تصریح کرد: هزینه سازمان در ماه حدود هزار و 400میلیارد تومان است که 900میلیارد تومان آن برای حقوق و بازنشستگان صرف می شود.

وی همچنین با بیان اینکه قانون صندوق تامین اجتماعی مصوب سال 54 است ، افزود: این قانون نیازمند بازنگری اساسی است.

کد خبر 140913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز