پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قطعا برای بکارگیری تجارت الکترونیکی بعنوان فن‌آوری نوین تجاری، زیرساخت‌های فنی و ارتباطی و مخابراتی، فرهنگی، حقوقی و قانونی و مدیریتی باید مهیا شود.

تجارت الکترونیک

به گزارش ایسنا، تجارت الکترونیکی بعنوان برآیند دو انقلاب فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و جهانی شدن و بعنوان یکی از مظاهر کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد و بازرگانی مطرح بوده و مزایای فراوان آن شامل حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی در تجارت، کاهش هزینه‌های مبادلاتی، دسترسی تولیدکنندگان و فروشندگان به مشتریان زیاد، دسترسی مصرف کنندگان به تأمین کنندگان کالا و خدمات در سطح وسیع و... موجب توجه به این پدیده شده است.

به گفته کارشناسان، کشورمان با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله آمادگی الکترونیکی و توسعه ناکافی زیرساخت‌های فنی و ارتباطی و مخابراتی در سطح کشور و وجود شکاف دیجیتالی، عدم آگاهی مردم نسبت به مزایای فراوان تجارت الکترونیکی، فقدان قوانین و مقررات مورد نیاز و یا اشکال در قوانین و مقررات موجود و ... در بکارگیری این فن‌آوری با مشکلاتی مواجه است.

با تصویب برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیکی در مردادماه 1384 انتظار می‌رفت که چنانچه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط وظایف خود را به موقع انجام دهند، حداقل در پایان سال 1385 زیرساخت‌های لازم برای بکارگیری تجارت الکترونیکی مهیا شود.

more

 کندی‌ تجارت الکترونیک در ایران

در همین راستا در مقاله‌ا‌ی با عنوان وضعیت تجارت الکترونیکی در ایران که برروی سایت انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران منتشر شده است، وضعیت فعلی زیرساخت‌های مورد نیاز تجارت الکترونیکی در ایران بررسی شده و برنامه‌های لازم توسعه کاربرد تجارت الکترونیکی مطرح شده است.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه ایران در حال حاضر در گام اول مسیر توسعه تجارت الکترونیکی قرار دارد مهمترین موضوع، آماده کردن زیرساختهای فنی و ارتباطی، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و نیز فراهم کردن زیرساخت های حقوقی و قانونی توسط دولت است.

more

 تجارت الکترونیکی: از رؤیا تا واقعیت

ولی به هر حال بخش خصوصی (شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و مردم) با آگاهی از مزایای این پدیده باید تقاضای لازم را در این زمینه مطرح کرده و خود نیز با کسب آمادگی و مهیا کردن امکانات مورد نیاز سعی در استفاده از این فناوری نوین داشته باشند، چرا که عدم استفاده از این فن‌آوری‌ها آن‌ها را در عرصه رقابت بین‌المللی با شکست مواجه خواهد کرد.

کد خبر 140884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز