سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان ایرانی هم‌پای سوگواری برای سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) یاد و خاطره حماسه‌آفرینی‌های مردم ایران در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهمن امسال در حالی یادآور خاطره پیروزی ملت ایران است که هم‌زمان با آن مردم در سوگ سومین امام شیعیان جهان و یارانش به سوگ نشسته‌اند و برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی نیز به همین مناسبت رنگی عاشورایی به خود گرفته است.

بر این اساس بیش از 680 مرکز فرهنگی‌، هنری کانون در سراسر کشور برنامه‌های ویژ‌ه‌ای را برای آشنا ساختن کودکان با حماسه عاشورا و انقلاب اسلامی تدارک دیده‌اند که برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقه‌های مختلف فرهنگی‌، هنری و ادبی مانند کتاب‌خوانی، خاطره‌نویسی، نشریه دیواری، مقاله‌نویسی، داستان‌نویسی، شعرخوانی و قصه‌گویی از آن جمله است.

کودکان تهرانی در روز چهارم بهمن با نثار گل بر مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی می‌دارند.

همچنین اجرای قصه‌های انقلاب در رادیو تهران توسط مربیان کانون، برپایی نمایشگاهی در مورد انرژی هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از آن، برگزاری مسابقه اینترنتی با عنوان "میهمانی لاله‌ها" برگزاری مسابقه تحقیقی با موضوع "عاشورا،‌ انقلاب و کودک"،‌ انتشار 19 عنوان کتاب به مناسبت سال پیامبر اعظم (ص) و انتشار مجموعه کتابی با عنوان "هنر مرثیه‌خوانی" از دیگر برنامه‌هایی است که کانون برای دهه فجر امسال تدارک دیده است.

"پرچم سه رنگ من" و "دل‌نوشته‌های کودکان" نیز دو مسابقه ادبی است که با همکاری برنامه کودک شبکه دوم سیما و مسابقه ادبی "داستانک" با موضوع حرم با همکاری رادیو تهران در دهه فجر برگزار می‌شود.

در عین حال بسیاری از مراکز کانون، جشنواره‌ها و سوگواره‌های مختلفی را در رشته‌های سفال‌گری، معرفی سنت‌های عزاداری بومی در نقاط مختلف ایران و جشنواره قرآنی برپا خواهند کرد.

کتابخانه‌های پستی و روستایی کانون هم امسال فعالیت‌ چشم‌گیری را از خود به نمایش خواهند گذاشت که از آن جمله می‌توان به اجرای برنامه‌ای تحت عنوان "پیک روستا" و مسابقه‌ای با عنوان "انقلاب در روستا‌ها" اشاره کرد.

کد خبر 14085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز