همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرگانی استان مازندران گفت: با نزدیک شدن به فصل برداشت برنج کیفی در استان مازندران و کشت قابل توجه این محصول، قیمت ها از ابتدای مرداد کاهش می‌یابد.

برنج

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای وفایی نژاد افزود: برغم نوسان‌های قیمت برنج در یک ماه اخیر و برخی حاشیه‌سازی‌های افراد سود‌جو، در حال حاضر بازار برنج آرام است و سازمان بازرگانی و شرکت‌های بخش خصوصی استان آمادگی تامین برنج سایر استان‌ها را دارند.

وفایی‌نژاد، قیمت برنج درجه یک ایرانی را سه هزار و 200 تومان اعلام کرد و ادامه داد: با آغاز برداشت‌، عرضه برنج به بازار نیز افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌ها روند نزولی خواهد داشت.

وفایی‌نژاد، قیمت برنج پر محصول را نیز دو هزار تومان اعلام کرد و افزود: استان مازندران با دارا بودن 42 درصد از زمین‌های زیر‌کشت برنج کشور و 38 درصد از تولید آن رتبه اول تولید را در اختیار دارد.

وی با اشاره به تولید بیش از 44 درصد برنج کشور در این استان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار تن برنج در انبارهای بنکداران و عمده‌فروشان مازندران نگهداری می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بازرگانی استان مازندران، معمولاً قیمت برنج در بازار بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود اما در صورتی که نوسان قیمت‌ها ناشی از دخالت برخی افراد‌ سود‌جو باشد دولت با استفاده از ذخایر استراتژیک و برخورد با متخلفان، وارد عمل می‌شود‌.

کد خبر 140615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز