همشهری‌آنلاین: مشاور فرهنگی فرمانده سپاه اظهار کرد: در عصر انتظار معروف در مقابل مشهور قرار گرفته و عدالت به همه جهان تعمیم خواهد یافت

saffar harandi

به گزارش ایسنا؛ صفار هرندی، در هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به خطبه 168 نهج‌البلاغه، اظهار کرد: در این خطبه آمده است که بعد از استقرار حکومت عدل تغییراتی در شرایط رخ خواهد داد، مثلا معروفات بر مشهورات غلبه خواهد کرد.

وی گفت:‌ آنچه امروزه به عنوان سنت رسانه‌های عصر مدرن مطرح می‌شود، برتری بخشیدن به مشهورات در مقابل معروفات است. زیرا مشهور کاملا آشکار است ولی معروفات آنقدر شناخته شده نیستند.

صفارهرندی افزود: عصر مدرن، عصر غلبه مشهورات بوده و رسانه‌ها نیز به دنبال عادی‌سازی مشهورات هستند. زیرا اینگونه امور ظواهر، زیبایی و مخاطب بیشتری دارند، ولی لزوما مرادف با خوبی‌ها نخواهند بود و چه بسیار اموری که تنها ظاهر زیبایی دارند ولی در باطن نازیبا هستند.

وی تصریح کرد: عامه مردم طالب ظواهر و مشهورات هستند، ولی اولیاء خدا به دنبال معروف‌ها و دوراندیشی بودند. در روایات آمده است که در سایه‌ تبعیت از مشهور، ‌حق و باطل جایشان را عوض خواهند کرد و در نتیجه جامعه از بین خواهد رفت، ولی در عصر مهدویت بدیهیات حاکم می‌شوند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه‌، اظهار کرد: ارتباطات میان مردم حکم رسانه را خواهد داشت و باید گستره‌ رسانه را نیز فراتر در نظر بگیریم، زیرا بسیاری از رسانه‌ها به چشم نمی‌آیند ولی عملکرد آنها کاملا عمیق است. برای مثال می‌توان به منبرها اشاره کرد. اگر حرف‌هایی که از منبرها منتقل می‌شوند نیز به رواج مشهورات دامن بزند واقعا جای تاسف خواهد داشت.

وی با انتقاد از اینکه سلیقه مردم بیشتر به سمت حوادث و وقایع ناگوار رفته است، گفت: در مکتب ژورنالیسم منحط روزنامه‌ها به سمت انتشار اخباری که در آنها اخلاقیات منکوب شده‌اند پیش می‌روند که به دلیل الویت بخشی مشهورات در جامعه است.

هرندی تاکید کرد: برای بدست آوردن دل مخاطبان نباید حریم‌ها را زیر پا بگذاریم و اصالت را به هوای نفس بدهیم، زیرا در آیات قرآن نیز آمده است که اگر از نفسانیات پیروی کنیم دیگر نباید بر روی حمایت‌های الهی حساب کنیم.

وی با اشاره به انتشار CD ظهور بسیار نزدیک است، تصریح کرد: پخش دانش‌های آمیخته با جهل درباره مسائل مهدویت باعث احساس خطر علما و واکنش آنها شده است. زیرا انتشار چنین مطالبی باعث تزلزل اعتقادات مردم خواهد شد. در همین CDها از مقام معظم رهبری به اسم سیدخراسان یاد شد که ایشان نیز چنین اعمالی را زشت و نادرست دانستند.

هرندی اظهار کرد: در عصر انتظار معروف در مقابل مشهور قرار گرفته و عدالت نیز به هر جهان تعمیم خواهد یافت و آنقدر معروف‌ها گسترش می‌یابند که دیگر نشانه‌ای از فتنه به جا نخواهد ماند

کد خبر 140361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز