همشهری آنلاین: رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران گفت: "بر اساس تحقیقات انجام‌شده سن شروع سکته‌های مغزی در ایران10 سال کمتر از کشورهای دیگر است."

stroke

به گزارش ایسنا دکتر حسین پاکدامن روز  جمعه 17 تیر در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره انجمن سکته‌های مغزی ایران گفت: متوسط سن شروع ابتلا به سکته‌ مغزی در کشورهای دیگر 55 سالگی است، اما این رقم در ایران به 45 سالگی کاهش پیدا کرده است.

پاکدامن در ادامه گفت:‌ عوامل متعددی در کاهش سن شروع سکته‌های مغزی در ایران دخالت دارد که از جمله آنها به عوامل ژنتیک، وضعیت کنترل فشار خون و قند خون، استعمال سیگار، چربی بالا، چاقی و کم‌تحرکی می‌توان اشاره کرد.

به گفته دکتر پاکدامن سکته‌های مغزی در کشورهای توسعه یافته در رتبه سوم شایع‌ترین علل مرگ ‌و میر قرار دارد ولی این بیماری در کشورهای درحال توسعه پس از سکته‌های قلبی، دومین علت شایع مرگ‌ و میر است.

وی درباره درمان سکته‌های مغزی اظهار کرد: خوشبختانه در 20 سال اخیر پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجهی در تشخیص و درمان سکته‌های مغزی شده است، به طوری که میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این بیماری حدود 50 درصد و میزان ناتوانی عقلی و جسمی ناشی از آن به میزان قابل توجهی در جهان کاهش یافته است.

رییس انجمن متخصصین مغز و اعصاب افزود: به علت تأسیس مراکز سکته‌های مغزی در ایران خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر و معلولیت ناشی از ابتلا به سکته‌های مغزی در کشور ما کاهش پیدا کرده است. 

کد خبر 139773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز