همشهری آنلاین: یک تبعه آمریکایی به خاطر فروش اطلاعات محرمانه شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های برتر، از جمله شرکت اپل به جرم کلاهبرداری امنیتی محکوم شد.

خبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد والتر شیمون (Walter Shimoon) با حداکثر 30 سال حبس و جریمه پنج میلیون دلاری مواجه می‌شود.

شیمون به عنوان مشاور شرکت Primary Global Research LLC فعالیت می‌کرد. او به جک راکوف، قاضی فدرال گفت 45 هزار و 500 دلار بابت انتقال اطلاعات محرمانه به مشتریان دو شرکت تحقیقاتی گرفته است.

شیمون 39 ساله به عنوان مدیر شرکت Flextronics International Ltd که از تامین‌کنندگان اپل بود، به اطلاعات محرمانه دسترسی داشت. به گفته دادستان‌ها،‌ در یکی از موارد، شیمون اطلاعاتی را در این باره که iPhone جدید را در سال 2010 با دو دوربین به بازار عرضه می‌کند و امکان ویدئو کنفرانس را به کاربران می‌دهد، به بیرون درز داد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: شیمون می‌دانست که افشای این موضوع و دیگر اطلاعات ناقض امانتداری است که وی به Flextronics تعهد آن را داده بود و همچنین ناقض توافقنامه عدم افشا است که بین Flextronics و اپل منعقد شده بود.

حکم قطعی درباره این پرونده قرار است روز جمعه صادر شود.

کد خبر 139612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز