مراسم تقدیر از دانشجویان فعال بخش دانشجویی و برگزیدگان بخش پوستر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر شامگاه چهارشنبه در پردیس سینمایی ملت، برگزار شد.

پردیس سینمایی

در این مراسم که با حضور امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هادی منبتی مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود اربابی رئیس مرکز آموزش صدا و سیما و مسئول بخش دانشجویی جشنواره و ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره برگزار شد، از 60 دانشجوی فعال در بخش دانشجویی تقدیر و مبلغ 500 هزار تومان کمک هزینه ساخت فیلم با موضوعات شهری برای شرکت در جشنواره پنجم فیلم شهر به آنها اهدا شد، همچنین هدایت علی‌پور، محمد افشار و حسین بهرامی به‌ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم بخش پوستر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، معرفی شدند.

هیات داوران بخش پوستر جشنواره متشکل از؛ علی وزیریان، صداقت جباری و مسعود نجابتی 24 پوستر را از میان 250 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، انتخاب کرده و در این میان 3 اثر نیز به‌عنوان پوستر برتر انتخاب شده بودند. براساس رای هیات داوران بخش پوستر، هانیه جلالی، سعید رنجبر، سجاد همتی، رضا محبوبی، سید محمد عدنانی، عاطفه شید مودب، مریم مهدی‌پور، علی زابلی، محمدصابر شیخ رضایی، رضا جم، فاطمه حقیقت، طاهره مختارزاده، معصومه امیری، روح‌الله سعادتمند، مریم فرنود، حامد محمدیان، حمیدرضا برزگر، مهدی منادی، رضوانه مرادی، سیدسجاد حسینی و داریوش دوراندیش نیز به‌عنوان نفرات برگزیده بخش پوستر معرفی شدند.

گفتنی است که پیش از این آثار برگزیدگان بخش پوستر جشنواره از 24 تا 29 اردیبهشت ماه در گالری پردیس سینمایی ملت برای علاقه‌مندان به این بخش به نمایش گذاشته شد.امیر خوراکیان در این مراسم با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سعی دارد از فعالیت‌های پراکنده در موضوعات مختلف بپرهیزد، گفت: برای تعیین اولویت‌های موضوعی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، در طول 7 تا 8ماه گذشته به بررسی اسناد فرادستی درخصوص موضوعات شهری و فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص موضوعات فرهنگی و شهرداری تهران پرداختیم و از سیاست‌های کلان نظام تا سیاست‌های شهرداری را مدنظر قرار دادیم و مجلدی از آنها تهیه کردیم. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: پژوهش‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری درخصوص موضوعات مختلف شهری مجلد دومی را تشکیل داد که در آن وضعیت شهر تهران در موضوعات مختلف مورد بررسی قرارگرفته است.

خوراکیان همچنین گفت: از این‌دو سند حدود 270موضوع انتخاب شد، که این تعداد نیز به 70 موضوع تقلیل یافت و در نهایت با حضور 18 مقام فرهنگی کشور طی نشستی، 17برنامه و هدف اصلی جهت ارائه در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر انتخاب شدند. وی با اشاره به اولویت‌های موضوعی جشنواره فیلم شهر، گفت: سبک زندگی ایرانی-اسلامی، اخلاق و فرهنگ شهروندی، هویت دینی، انقلابی، ملی، شهری و محلی شهر تهران و در بخش هویت دینی شهر تهران نیز تاکید بر فرهنگ امید و انتظار و عقل‌گرایی، اندیشه‌ورزی و ایمان آگاهانه در برابر خرافه‌گرایی، ازجمله این موارد هستند. خوراکیان با تاکید بر موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب و ورود ماهواره به خانواده‌ها توجه و فرهنگ‌سازی‌ درخصوص سبک زندگی ایرانی- اسلامی و فرهنگ اصیل کشور و مدیریت مصرف رسانه‌های نوظهور اهمیت بسیاری دارد.

کد خبر 139148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز