جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

کامران محمدی: حدود 40 روز پیش سرانجام اعضای هیات نظارت بر کتاب در 2 حوزه کودک و بزرگسال انتخاب شدند. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که مطابق قانون باید ضوابط ممیزی و نظارت بر کتاب و مواردی از این دست را مشخص کند، 21 اردیبهشت این اعضا را معرفی کرد تا بعد از مدتی بحث درباره تاسیس دبیرخانه دائمی نظارت بر کتاب، این اتفاق بیفتد؛

book

اتفاقی که تاثیرش بر فرایند ممیزی و چاپ کتاب هنوز روشن نیست و نمی‌توان از حالا درباره‌اش قضاوت کرد، اما می‌توان امیدوار بود که با وجود چنین هیاتی، دست‌کم همه چیز منظم‌تر و قاعده‌مندتر شود؛ هرچند با توجه به ترکیب اعضا، نمی‌توان به سهل‌گیرانه‌ترشدن ضوابط، امیدوار بود. در حوزه بزرگسال سیدمهدی خاموشی، هادی صادقی، بهمن دری، حسین کچوئیان، محسن مؤمنی، احمد شاکری و سوسن کشاورز، اعضای مورد نظر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستند.

محسن چینی‌فروشان، بهمن دری، محمد میرکیانی، امیرحسین فردی و جواد محقق هم اعضای گروه نوجوانان هستند. البته محمد میرکیانی این انتصاب را نپذیرفت و در چند نوبت اعلام کرد که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند در این هیات حضور داشته باشد. اما قسمت جالب این ماجرا چند روز پیش خودنمایی کرد؛ وقتی که میرکیانی گفت هنوز حکمی نگرفته تا استعفا کند. یعنی با گذشت 40 روز از مصوبه‌ای که با سروصدای فراوان اعضای هیات نظارت را مشخص کرده و قرار شده دبیرخانه دائمی تاسیس شود و... هنوز در نقطه اوّلیم و عملاً آنچه انجام شده، در حد چند نام باقی مانده است. این حکایت، 2،3 روز پیش شکل رسمی‌تری به‌خود گرفت و نشان داد که مسئولان برای طی‌کردن فاصله اداره‌های‌شان باید از وسایل سریع‌تری استفاده کنند. دیروز مدیرکل اداره کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد گفت که ابلاغ اعضای هیات نظارت بر کتاب هنوز از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به وزارت ارشاد نرسیده است؛ یعنی با گذشت 40 روز از 20 اردیبهشت که اعضای هیات نظارت معرفی شدند، همه چیز مثل گذشته پیش می‌رود.

کد خبر 139145

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز