سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

پیاده‌روی یکی از بهترین ورزش‌ها به‌شمار می‌رود. این ورزش، ساده، راحت و بدون هزینه است.

پیاده روی

پیاده‌روی کم فشار است و برخلاف دویدن به مفاصل آسیب وارد نمی‌کند. با این وجود، مانند هر نوع تمرینات ورزشی دیگر، یک پیاده‌روی موفقیت‌آمیز نیز مستلزم انگیزه بالاست. اگر بدون هدف پیاده‌روی کنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که برای مدت طولانی این برنامه تمرینی را ادامه دهید.

شما باید آنقدر با انگیزه باشید که بتوانید ورزش پیاده‌روی را با نیازها و هدفتان هماهنگ کنید. از خود بپرسید چرا مایل به پیاده‌روی هستید. آیا برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی و حفظ سلامتی خود یا برای لذت بردن از هوای آزاد مایل به پیاده‌روی هستید؟ یا شاید برای کاهش وزن؟ هردلیلی برای پیاده روی داشته باشید باید بدانید شدت و دفعات پیاده روی شما بیش از هر چیز دیگراهمیت‌دارد. با این حساب برای نخستین پیاده‌روی‌تان زمان‌بندی کنید. بهتر است که پیاده‌روی خود را در تعطیلی آخر هفته یا یک روز آزاد شروع کنید. به این ترتیب، شما عجله نخواهید کرد و می‌توانید کل زمان مورد نیازتان را به‌دست آورید.

برنامه تمرینی شما همچنین باید شامل یک قانون نانوشته در مورد اینکه چه موقع و در چه مکان‌هایی می‌توانید پیاده‌روی کنید، باشد. زمانی را به پیاده‌روی تا محل کار خود اختصاص دهید. به جای استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. شاید این تغییرات چندان مهم به‌نظر نرسند اما وقتی کل دقایق پیاده‌روی‌تان را جمع کنید، متوجه می‌شوید که آنها برای نزدیک‌تر کردن شما به هدفتان مؤثر هستند. مهم‌ترین جنبه ورزش پیاده‌روی زمان‌بندی هفتگی است. حتما زمان شروع و پایان پیاده‌روی، تعداد گام‌ها و نظرات‌تان را در مورد هر پیاده‌روی ثبت کنید. همچنین، مراقب باشید که زمان‌های استراحت و سایر فعالیت‌های احتمالی‌تان را در برنامه ورزش پیاده‌روی خود یادداشت کنید. روش پیاده‌روی‌تان را تغییر دهید. انواع گوناگون پیاده‌روی را بیاموزید. نحوه انجام پیاده‌روی قدرتی، پیاده‌روی منقطع و قدم زدن آهسته را نیز یاد بگیرید.

سعی کنید در هر پیاده‌روی تکنیک پیاده‌روی خود را بهتر کنید. درصورت آگاهی از نحوه حرکات بدنتان، در نهایت به چیزی دست خواهید یافت که به‌عنوان کارایی پیاده‌روی شناخته می‌شود. شما قادر خواهید شد که در حداقل زمان عضلات بیشتری را به ورزش وادارید.

درصورت نیاز به خرید وسیله‌ای برای سنجش کارایی ورزش پیاده‌روی، توصیه می‌شود که یک دستگاه قدم سنج (pedometer) خریداری کنید. قدم سنج، دستگاهی برای اندازه‌گیری تعداد گام‌های شما در هر روز است. صرف‌نظر از اینکه این دستگاه ثبت تمرینات‌تان را آسان‌تر و هدفمند‌تر می‌کند، براساس مطالعات انجام شده افرادی که از یک دستگاه قدم سنج در هنگام پیاده‌روی استفاده می‌کنند، بیشتر به پیاده‌روی ترغیب می‌شوند. اگر قصد دارید یک برنامه ورزش پیاده‌روی را به اجرا بگذارید، آن را به زمان دیگری موکول نکنید. برنامه پیاده‌روی خود را تهیه و همین امروز شروع به کار کنید.

ایزاین آرتیکلز

کد خبر 138894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز