همشهری آنلاین: یک بررسی جدید حاکی از آن است که شمار بزرگسالان مبتلا به دیابت در سراسر جهان نسبت به 1980 در سراسر جهان دوبرابر خواهد شد و به تقریبا 350 میلیون نفر خواهد رسید.

diabetes

به گزارش خبرگزاری فرانسه دانشمندان از امپریال کالج لندن و دانشگاه هاروارد با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به قند از 2.7 میلیون نفر در سنین 25 و بالاتر در سراسر جهان و استفاده از این نتایج برایی تخمین شیوع دیابت به این ارقام رسیده‌اند.

بر اساس این پژوهش که نتایج آن در شماره اخیر نشریه پزشکی لنست منتشر شده است بزرگسالان مبتلا به دیابت از 153 میلیون نفر در 1980 به 347 میلیون نفر در سال 2008 رسیده است.

دیابت که ناشی از کنترل نامناسب قند خون است، می‌تواند به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی بینجامد و به کلیه‌ها،اعصاب و چشم‌ها آسیب برساند.

این پژوهشگران می‌گویند قوی‌ترین دو عاملی که در افزایش میزان دیابت مهم هستند افزابش طول عمر و افزایش وزن بدن، به خصوص در میان زنان است.

مجید عزتی از امپریال کالج لندن، که یکی از سرپرستان این بررسی بوده است، گفت: "بررسی ما نشان داده است که دیابت تقریبا در هر جای در جهان در حال شایع تر شدن است."

دکتر عزتی گفت: "این وضعیت بر عکس وضعیت فشار خون و کلسترول است که در بسیاری از مناطق در حال کاهش است. پیشگیری و درمان کردن دیابت ممکن است بسیار سخت‌تر از عوارض دیگر است."

این بررسی نشان می‌دهد در جزایر مارشال در میانه اقیانوس آرام از هر سه زن یک نفر و از هر چهار مرد یک نفر به دیابت مبتلا است.

کشورهای اروپای غربی طی این مدت افزایش اندکی در شیوع دیابت داشته‌اند.

کد خبر 138754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز