همشهری آنلاین: پیکر حسن محمدی هنرمند نگارگر، خوشنویس و نقاش از مقابل خانه هنرمندان تشییع شد و در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

به گزارش سایت خبری خانه هنرمندان در ابتدای این مراسم مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند برجسته به خانواده آن مرحوم، هنرمندان و جامعه هنری کشور، فقدان یک هنرمند را یک فقدان عادی ندانست و گفت:رفتن یک هنرمند از میان ما ضایعه بزرگی است که به فرهنگ و هنر کشور وارد می شود؛ ضایعه‌ای که به سختی بتوان آن را جبران کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود هنرمندان را علمداران، پیشگامان و استوانه‌های یک جامعه خواند و افزود: "در هر جامعه‌ای این هنرمندان هستند که پرچم توسعه، کمال طلبی واشاعه اخلاق و فرهنگ را به دوش می‌کشند، پس باید از آن ها قدردانی کرد و به گونه‌ای که شایسته آن‌هاست به ایشان توجه کرد.

مدیرعامل خانه هنرمندان همچنین خواستار توجه جدی‌تر مسئولین به وضعیت هنرمندان شد و تصریح کرد: ای کاش سنت بر این بود که قبل از این که هنرمندی ما را ترک کند به یادش می بودیم، قدرش را می شناختیم و او را بزرگ می داشتیم.

مجید سرسنگی در پایان سخنان خود یک بار دیگر از سوی خانه هنرمندان و هنرمندان وابسته به این خانه درگذشت تأسف بار این هنرمند فرهیخته را تسلیت گفت.

در ادامه برادر هنرمند مرحوم، حسن محمدی طی سخنانی از حضور گسترده هنرمندان و دوستداران برادرش در این مراسم تقدیر کرد و گفت: حسن محمدی از جمله اولین هنرمندانی بود که آثار بسیاری در زمینه انقلاب اسلامی خلق کرد و در واقع، افراد بسیاری کارهای او را عجین با روح انقلاب می دانستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پشتکار، تعهد و استعداد مرحوم حسن محمدی اشاره کرد و درگذشت این هنرمند را ضایعه‌ای برای جامعه هنری کشور دانست و از خانه هنرمندان برای برگزاری این مراسم تشکر کرد.

پس از این مراسم که هنرمندان تجسمی مانند حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا، کاشی، اکبر نیکان‌پور، منوچهر دهقان، حمید پازوکی، شعاع آفاقی،محمدرضا فیروزه‌ای و ... حضور داشتند ، پیکر هنرمند مرحوم حسن محمدی برای تدفین به بهشت سکینه کرج انتقال یافت.

کد خبر 138578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز