پنجشنبه ۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: اگر عمر ماشین ظرفشویی شما از 10 سال گذشته است یعنی در هر دور 15-8 گالن آب مصرف می‌کند.

washing machine

اگر ظرف‌ها را با دست می‌شویید بسته به عادت شما 50 درصد بیشتر از ماشین‌ظرفشویی‌های جدید که در آن‌ها میزان مصرف آب و انرژی رعایت شده است، آب مصرف می‌کنید.

دقت کنید ماشین‌ظرفشویی‌های ستاره نشان، 13 درصد در مصرف انرژی و 1200 گالن در سال در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند.

برای خرید ماشین‌ظرفشویی‌ مناسب به نکات زیر دقت کنید:

ماشین ظرفشویی

میزان مصرف انرژی:

مدل‌های ستاره‌دار %41 کمتر از سایر مدل‌ها انرژی مصرف می‌کنند. هنگام خرید در فروشگاه با توجه به برچسب راهنمای انرژی به میزان مصرف انرژی وسیله دقت نمایید.

• میزان مصرف آب در هر دور:

علامت ستاره‌دار انرژی، میزان آب مصرفی را نشان نمی‌دهد ولی برچسب زرد راهنمای انرژی به محاسبه هزینه آب کمک می‌کند. سعی کنید متوجه شوید ماشین جدید در هر دور چه مقدار آب مصرف می‌کند؟ مدل‌های جدید به طور متوسط در هر دور شستش وی عادی چهار گالن آب مصرف می‌نمایند. در بعضی از ماشین‌ها با توجه به اندازه آن‌ها این مقدار دو برابر می‌شود.

 

سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که دورهای مختلف شستشو داشته باشد تا اگر ظروف نیاز به شستشوی سنگین ندارند، بتوانید از دور سبک‌تر با مصرف آب کم‌تر استفاده کنید.

• ظرفیت:

دقت کنید اندازه ماشین‌ظرفشویی مناسب با نیاز شما باشد. ماشین ظرفشویی‌های کوچک معمولا 8-6 نفره هستند و اگر چند بار در روز استفاده شوند، آب و انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. ماشین ظرفشویی‌های بزرگ هم اگر کامل پر نشوند، آب را هدر می‌دهند. پس توجه به این نکته دارای اهمیت است.

• خشک‌کن:

مدلی انتخاب کنید که دور خشک‌کن مشخص داشته باشد. می‌توانید برای صرفه‌جویی دور خشک‌کن را حذف و خشک‌کردن ظرف‌ها را خود انجام دهید.


http://environment.nationalgeographic.com

کد خبر 138124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز