یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان اعلام کردند که نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز موجب کوچک شدن و از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

چای سیاه

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از هلث نیوز، محققان می‌گویند چای سبز یا سیاه مملو از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند با مولکول‌های مضری که در بدن جمع می‌شوند، مبارزه کنند و آنها را از بین ببرند.

محققان متوجه شده‌اند که نوشیدن دو فنجان چای به اندازه مصرف پنج وعده سبزی‌جات و یا دو عدد سیب، آنتی‌اکسیدان در بدن آزاد می‌کند‌.[دو فنجان چای به اندازه پنج وعده سبزی، حاوی آنتی اکسیدان است]

اکنون نتایج دو مطالعه دیگر نشان می‌دهد که مصرف چای سیاه می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز کمک کند.

در مطالعه اول محققان آمریکایی مولفه 'تی فلاوین - 2 ' (theaflavin-2) را که تنها در چای سیاه یافت می‌شود و مولفه 'اولونگ' (oolong) را درچای چینی مورد تجزیه و تحلیل قراردادند.

در مطالعه دوم محققان هندی تاثیر پلی‌فنول‌ها را در چای سیاه و سبز در ابتلا به سرطان سینه در موش‌های مونث بررسی کردند.

در این مطالعه دیده شد که هر دو چای به اندازه قابل توجهی شمار تومورهای سینه را به ترتیب 77 درصد و 92 درصد کاهش می‌دهند و رشد این تومورها را نیز کم می کنند.

روزنامه دیلی اکسپرس به نقل از یکی از اعضای پانل مشاوره ای چای نوشت: نتایج این دو مطالعه نشان می‌دهد که مولفه‌های موجود در چای سیاه می‌توانند به کوچک شدن و کشتن سلول‌های سرطانی کمک کند و یا منجر به کاهش شمار تومورها شوند.

این یافته‌ها بر لزوم انجام مطالعات بالینی برای ارزیابی تاثیر چای سبز و مولفه های آن در خطر ابتلا به سرطان در انسان‌ها تاکید می‌کند.

به گفته محققان برای مشخص شدن کاربردهای بالینی مولفه‌های چای سیاه به مطالعات جدیدی نیاز است.

کد خبر 138028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز