شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: متخصصان می‌گویند: افرادی که در تهیه غذا از روغن زیتون استفاده می‌کنند احتمال ابتلا به سکته مغزی در آنان نسبت به افرادی که ازاین ماده غذایی استفاده نمی‌کنند تا 41 درصد کاهش پیدا می‌کند.

بنا به گفته متخصصان، سالمندانی که از این روغن در تهیه غذای خود استفاده می‌کنند از طول عمر بیشتری برخوردار خواهند بود.

در کشورهایی مثل فرانسه، یونان، اسپانیا و ایتالیا، روغن زیتون به عنوان یک عادات تغذیه‌ای سنتی و کلاسیک در نظر گرفته می‌شود و در الگوی غذایی مردم این کشور، این روغن خوراکی و مفید همیشه گنجانده می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، اما این در حالی است که در برخی از کشورهای دیگر مثل انگلیس، مقدار مصرف چربی‌های حیوانی و اشباع شده خیلی بیشتر است.

طبق آمارهای گزارش شده، حدود 120 هزار نفر از مردمان انگلیس دچار سکته قلبی می‌شوند و 30 درصد از این تعداد، ‌ظرف یک ماه جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان تغذیه، در انستیتو ملی سلامت و مطالعات پزشکی در انگلیس می‌گویند، روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند واکنش بدن را نسبت به التهاب در بیماری‌ها و ناراحتی‌های مزمن مانند امراض قلبی یا آرتریت، متوقف سازد و همچنین فشارخون را کاهش ‌دهد.

این تحقیق بر روی 7 هزار و 625 شرکت کننده 65 سال یا بیشتر صورت گرفت که هیچ کدام از آنان تا به حال دچار سکته مغزی نشده بودند.

گروه مورد نظر از لحاظ برنامه غذایی، فعالیت‌های فیزیکی، وزن و دیگر فاکتورها مورد بررسی قرار گرفتند.

به گفته این کارشناسان سکته مغزی درمیان افراد مسن به طور متداول اتفاق می‌افتد و مصرف روغن زیتون راهی آسان و ارزان برای پیشگیری ازآن محسوب می‌شود.

کارشناسان معتقدند، با انجام تحقیقات و مطالعات بیشتر روی این نوع روغن، به نتایج بهتری دست پیدا خواهند که برای زندگی انسان مفید خواهد بود.

کد خبر 137885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز