گروه علمی فرهنگی: ورود گردشگر به ایران طی 9 ماه امسال 71 درصد رشد داشت و در این مقطع زمانی حدود یک میلیون و 600 نفر گردشگر وارد ایران شده است.

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور صبح شنبه 30 دی، با اعلام این مطلب در همایش هماهنگی سفرهای نوروزی بر اهمیت و ضرورت هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مختلف دولتی در برنامه‌ریزی‌های درست و دقیق برای خدمات‌دهی به گردشگران در طول ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور، گردشگری را از نظر کارکردهای عمیق و گسترده و تعیین کننده به ویژه در بعد گردشگری اقتصادی مهم دانست و گفت: اهمیت این صنعت در حال حاضر به جایی رسیده که همواره یکی از اولویت‌های مهم مورد بحث و گفت و گوی سازمان‌ها و ‌نهادها و دستگاه‌های اندیشه‌ای، پژوهشی و دانشی است.

وی افزود: ارزش اقتصادی این بخش بر اساس آمار تعیین کننده ارایه شده در جهان برای تمامی‌کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه منبعی از این بخش شناخته شده است که در کشوری مانند ایران که در نظر برخی از صاحب نظران از آن به عنوان غول اقتصادی خفته یاد می‌شود این صنعت نقشی تعیین کننده در کسب درآمدهای اقتصادی آینده دارد. 

کد خبر 13777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز