سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با وجودی که متخصصان تغذیه همواره به خوردن ماهی به عنوان یک منبع غذایی بسیار مفید توصیه می‌کنند اما نتایج یک بررسی جدید نشان داده است که ماهی سرخ شده به اندازه چیپس برای سلامت قلب خطرناک و مضر است.

ماهی سرخ کرده به اندازه چیپس برای قلب مضر است

به گزارش ایسنا، این بررسی تایید می‌کند که مصرف ماهی سرخ کرده و چیپس حتی یک نوبت در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

متخصصان در این مطالعه تایید کردند مصرف ماهی پخته و آب پز احتمال ابتلا به این قبیل بیماری‌ها را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

این کارشناسان تغذیه ادعا کرده‌اند که ماهی سرخ کرده نه تنها خاصیت مفیدی ندارد بلکه برعکس احتمال بروز امراض قلبی را تا 50 درصد تشدید می‌کند. در واقع سرخ کردن ماهی تمام خواص مفید آن را از بین می‌برد و آن را به یک خوراکی مضر تبدیل می‌کند.

در این بررسی‌ها، عادات تغذیه‌ای در 84 هزار و 493 زن 50 تا 79 ساله طی یک دوره 8 ساله مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمایشات معلوم کرد افرادی که در هفته 5 نوبت یا بیشتر از ماهی پخته و آب پز استفاده کردند احتمال حمله قلبی در آنها تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر، زنانی که در این مطالعه حتی یک نوبت ماهی سرخ کرده در طول هفته مصرف کردند بیش از 48 درصد در معرض خطر نارسایی و مشکلات قلبی قرار گرفتند. علاوه بر اینها احتمال ابتلا به اضافه وزن و تمایل به مصرف کالری بیشتر در زنانی که ماهی سرخ کرده خورده بودند، افزایش پیدا کرد.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس چاپ انگلیس، این متخصصان چنین نتیجه گرفتند که وقتی افراد به طور منظم از ماهی پخته یا آب پز استفاده می‌کنند فعال‌تر هستند و تناسب جسمی بهتری دارند.

کد خبر 137641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز