همشهری آنلاین: یک مخترع جوان چینی طرح مفهومی یک خودروی آینده را ارائه کرده است که می‌تواند بر روی جاده، یخ، شن و حتی بر روی آب حرکت کند

به گزارش خبرگزاری مهر، یک طراح 21 ساله چینی به نام "یوهان ژانگ" فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه شیهوا خودرویی را طراحی کرده که قادر است بر روی هر سطحی حرکت کند.

این خودروی شگفت انگیز که "فولکس واگن آکوا" نام دارد و در حال حاضر تنها طرح مفهومی آن ارائه شده یک خودروی اسپورت با چهار فن پر قدرت است.

این خودرو می‌تواند با حداکثر سرعت 62 متر بر ساعت در روی جاده‌ها، یخ، شن و حتی بر روی آب حرکت کند.

پنجره‌های عریض بالای صندلی‌های جلویی "آکوا" این امکان را فراهم می‌کند که سرنشینان از چشم انداز پانورامیک مناظر اطراف لذت ببرند.

این خودرو از فناوری‌هایی که درحال حاضر در دسترس قرار دارند بهره می‌گیرد و از یک پیل سوختی هیدروژنی برای تامین انرژی دو موتور خود استفاده می‌کند.

این طراح جوان در این خصوص توضیح داد: "هیچ چیز بهتر از سفر با خودرویی نیست که بتواند بر روی هر سطحی حرکت کند. امیدوارم که روزی آکوا به یک ابَر خودروی واقعی تبدیل شود و در اختیار همه قرار بگیرد."

این خودروی مفهومی کاملا زیستی، برنده "جایزه خودروی CDN چین" شده است. موضوع این رقابت که اسپانسر آن را شرکت آلمانی فولکس واگن به عهده داشته است "خودروی فرا جاده‌ای چینی" بود.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱