همشهری آنلاین: مقامات تایوان اعلام کردند به دنبال هشدار اخیر سازمان‌های بهداشتی درباره احتمال افزایش خطر سرطان در مصرف‌کنندگان تلفن همراه، ممنوع کردن استفاده از تلفن همراه را در مدارس مد نظر قرار خواهند داد.

cell phone 2

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت آموزش تایوان در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی اجلاسی با حضور کارشناسان و نمایندگان مدارس است تا پس درخواست چندین نفر از قانونگذاران برای این ممنوعیت، این موضوع را به بحث بگذارد.

برخی از گروه‌های محلی زیست‌محیطی پیشنهاد کرده‌اند که استفاده از تلفن‌های همراه در مدارس برای دانش‌آموزان 15 ساله و کمتر ممنوع شود.

نگرانی‌ها در این باره هفته گذشته پس از آنکه کارشناسان سرطان سازمان جهانی بهداشت گفتند میدان‌های الکترومغناطیسی رادیوفرکوئنسی تولیدشده بوسیله تلفن‌های همراه "ممکن است برای انسان‌ها سرطان‌زا باشند" بالا گرفت.

البته سازمان بین‌المللی پژوهش سرطان (IARC) - شاخه کارشناسی سازمان جهانی بهداشت در این موضع- احتیاط به خرج داده بود و گفته بود این شواهد علمی موجود تنها ارتباط احتمالی، و نه قطعی، را میان وسائل بی‌سیم و سرطان نشان می‌دهند.

حدود 5 میلیارد مشترک تلفن همراه در دنیا و جود دارد. این شمار تلفن‌ها و میانگین زمان صرف‌شده برای استفاده از آنها به طور مداوم در سال‌های اخیر درحال افزایش بوده است.

بر اساس نظرخواهی‌های محلی حدود 57 درصد دانش‌آموزان تایوانی میان شش تا 18 سال از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند، و 62 درصد این دانش‌آموزان تلفن‌های همراه را به مدرسه می‌آورند.

کد خبر 137172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز