همشهری آنلاین: بهزاد اژدری از توافق شهردار منطقه 5 تهران با انجمن سفال و سرامیک برای تأسیس خانه سفال و پارک مجسمه‌های سفالی در این منطقه خبر داد.

سفال و سرامیک

به گزارش فارس،رئیس هیئت مدیره انجمن سفال و سرامیک گفت: با شهردار منطقه 5 توافق کردیم که زمینی را به مساحت دو هزار متر در رود دره کن و حوالی اتوبان همت برای تشکیل "پارک سفال و خانه سفال" در اختیار ما بگذارند که این محل بخشی از پارک بزرگ جوانمردان است.

البته هنوز توافق اولیه صورت گرفته است و نیازمند برگزاری جلسات بیشتر برای رسیدن به نتایج شفاف‌تر هستیم.

وی افزود: در پارک سفال انواع آثار سفالی از مبلمان شهری گرفته تا نقش‌برجسته‌ها و مجسمه‌های سفالی را نصب خواهیم کرد که ساخت و نصب این آثار با کارشناسی انجمن خواهد بود.

اژدری درباره تشکیل و احداث خانه سفال هم گفت: ما پیگیر راه‌اندازی "خانه سفال" بودیم و در این توافقات به این نتیجه رسیدم که خانه سفال را هم در کنار پارک سفال احداث کنیم.

وی درباره کارکرد خانه سفال و تفاوت آن با انجمن سفال توضیح داد: خانه سفال به صورت اختصاصی به هنرمندان خدمات می‌دهد و به نوعی به مثابه اداره استانداردسازی آثار سفالی شهری عمل خواهد کرد که نصب هر اثر سفالی و سرامیکی در سطح شهر را منوط به تأیید فنی و هنری خانه سفال می‌کند در حالی که انجمن بیشتر مدیریت کلان سفال و سرامیک کشور را بر عهده دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سفال و سرامیک همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند با شهرداری منطقه 5 برای راه‌اندازی "موزه سفال معاصر" و "گالری اختصاصی هنر سفال و سرامیک" نیز به توافق برسد.

کد خبر 137006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز