همشهری آنلاین: ستاره‌های سینمای آمریکایی اندی گارسیا و شارون استون یکشنبه 5 ژوئن به پایتخت جمهوری گرجستان رفتند تا در اولین نمایش محلی درامی هالیوودی درباره جنگ این کشور با روسیه در اوت 2008 شرکت کنند.

Andy Garcia

به گزارش خبرگزاری فرانسه این فیلم کاملا اکشن با نام "پنج روز اوت"،ماجرای یک گزارشگر خیالی آمریکایی و دوربین‌چی‌اش را بازگو می‌کند که سعی می‌کند حقایق درباره قساوت‌های مرتکب شده در این منازعه پنچ روزه را روشن کنند.

گارسیا که نقش رئیس جمهور گرجستان، میخائیل ساکاشویلی را بازی می‌کند، در یک کنفرانس خبری در تفلیس، پایتخت گرجستان، گفت: "این فیلمی ضد جنگ است."

کارسیا که در سال 1991 برای بازی در فیلم "پدرخوانده: قسمت سوم" نامزد جایزه اسکار شد، گفت: "ما بروز مصیبت‌هایی را می‌بینیم، با این امید که بار دیگر رخ ندهند."

کارگردان فیلم، رنی هارلین، که به خاطر ساختن فیلم پرهزینه‌ای مانند "جان سخت 2" و "صخره نورد" مشهور است، گفت این فیلم "درباره کشور کوچکی است که برای استقلال و آزادی می‌جنگد."

این جنگ کوتاه‌مدت شامل وارد شدن نیروهای روسیه به درون گرجستان برای مقابله با تلاش نظامی تفلیس برای بازپس‌گیری ناحیه شورشی اوستیای جنوبی بود که روسیه از آن حمایت می‌کرد.

مقامات گرجی به کارگردان اجازه دادند از سربازان، تانک‌ها و هلیکوپترهای‌شان برای این فیلم استفاده کنند که بودجه آن 20 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، و یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌هایی است که تا به حال در این کشور فقیر ساخته شده است.

یکی از تهیه‌کنندگان فیلم وزیر دولت ساکاشویلی است، گرچه او اتهامات درباره اینکه این فیلم تصویری جانبدار از این منازعه را نشان می‌دهد، رد می‌کند.

میرزا داویتایا، وزیر آوارگان، گفت: "این فیلم یقینا فیلمی تبلیغاتی نیست."

"آنها فیلم را بر اساس گزارش‌های بین‌المللی از سازمان ناظر حقوق بشر و اتحادیه اروپا ساخته‌اند."

شارون استون در فیلم بازی نمی‌کند، اما برای حضور در یک مراسم خیریه پس از نمایش فیلم برای جمع آوری پول برای خانواده‌های سربازان گرجی کشته به گرجستان رفته بود.

کد خبر 136865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز