همشهری آنلاین: چین فروش صدها محصول واراداتی از تایوان را پس از هشدار مقامات این کشور درباره آلودگی آنها به یک ماده شیمیایی مورد استفاده در پلاستیک‌ها، ممنوع کرده است.

drinks

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری دولتی شین‌هوا اداره عمومی نظارت بر کیفیت ، بازرسی، و قرنطینه چین واردات 812 فراورده از جمله نوشابه، غذا و افزودنی‌ها را معلق کرده است.

فیلیپین، هنگ‌کنگ و کره جنوبی نیز واردات یا فروش مواد غذایی از تایوان را پس از هشدار درباره آلودگی آنها با ماده شیمیایی DHEP که در کودکان اختلال هورمونی ایجاد می‌کند،محدود کرده‌اند.

پکن واردات نوشابه‌های ورزشی، آب‌میوه‌ها و مربا را گفته می‌‌شود ممکن است حاوی مقادیر بیش از حد DHEP باشند، متوقف کرده و فهرستی از 245 شرکت تایوانی را که فراورده‌های‌شان ممنوع شده است، منتشر کرده است.

تایوان این هفته پس از آنکه دو هفته پیش کشف آلودگی محصولات غذایی باعث استرداد عمده آنها شد، یک روند بازرسی را آغاز کرد تا تضمین کند که نوشابه‌های ورزشی، آب میوه‌ها و سه رده محصول غذایی دیگر به DHEP یا پنج ماده شیمیایی دیگر آلوده نیستند.

در جریان این استرداد، پس ازکشف نوشابه‌های تولید داخل که حاوی این ماده پلاستیکی بودند، بیش از 460000 بطری نوشابه ورزشی و آب میوه پس گرفته شد و بدترین رسوایی مواد غذایی در طول چند دهه در تایوان به وجود آمد.

مقانات تایوان صاحب کارخانه‌ای را که به جای استفاده از روغن نخل گران‌قیمت‌تر از DHEP برای تولید محصولاتی که در چند کارخانه تولیدکننده محلی نوشابه به کار می‌روند، استفاده کرده بود، بازداشت کرده‌اند. او با مجازات تا شش ماه حبس روبه‌رو است.

کد خبر 136835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز