گروه ادب و هنر- احمد افشار: مراسم رونمایی از تمبر یادبود و جدیدترین اثر استاد محمود فرشچیان با موضوع جانبازان دوچشم نابینا با حضور مسئولان و جمع کثیری از جانبازان هنرمند و نخبه دو چشم نابینای کشور در مجموعه فرهنگی سیدالشهدا علیه‌السلام برگزار شد

فرشچیان

استاد محمود فرشچیان در این مراسم خطاب به جانبازان گفت: شما جانبازان ماندگار هستید و تعالی کشور مرهون رشادت‌های شما بوده و افتخار این اثر هنری برای جانبازانی است که سربلندی کشور مدیون آنهاست. وی افزود: افتخار این اثر هنری برای جانبازان است؛ جانبازانی که استقلال و سربلندی کشور را مدیون آنها هستیم و شما جانبازان ماندگار هستید و تعالی کشور مرهون رشادت‌های شما بوده است.

در این مراسم جانبازان دو چشم نابینا حشمت‌الله صادق امیر عقیقی، مهناز دارابی، خلیل اقدام‌پناه و آقای جهانیان، ذوقی و میرطاهری از نخبگان ایثارگر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین لوح سپاسی از سوی رئیس و نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار تهران به پاس قدردانی از هنرمندی استاد فرشچیان به وی اهدا شد.
همچنین در مراسم گشایش نمایشگاه منتخب گنجینه‌ هنرستان هنرهای زیبای تهران که دیروز در فرهنگستان هنر برگزار شد، استاد فرشچیان هنر را دارای مقامی والا و ارزشمند دانست و به هنرمندان جوان توصیه کرد که در خلق آثار هنری به هویت ایرانی و ملی توجه داشته باشند و هنرمندان در هر رشته‌ای که فعالیت می‌کنند، باید آثاری خلق کنند که رنگ و بوی ایرانی داشته باشد. فرشچیان با بیان اینکه هنر مقدس است، خاطرنشان کرد: وقتی همه ما به هویت ایرانی و فرهنگی خود توجه داشته باشیم، در واقع با خلق یک اثر هنری به وطن و ملت خود خدمت کرده‌ایم.

در ادامه، علی معلم دامغانی، رئیس فرهنگستان هنر خطاب به محمود فرشچیان در سخنانی گفت: در حضور استاد فرشچیان که راه‌ خانه آشنا و دوست را بیشتر از همه می‌شناسد، سخن گفتن من فضولی است؛ چرا که مرغیم کوچک، کوچک‌تر از آنکه در سلسله مرغان جایی داشته باشم. گفتنی است علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 10 تیرماه به جز روزهای تعطیل از ساعت10تا19 به خیابان ولیعصر، نرسیده به طالقانی، رواق هنر مراجعه کنند.

کد خبر 136734

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز