همشهری آنلاین: پلیس فرانسه یکی از محبو‌ب‌ترین وب‌سایت‌ها برای دانلود محتواهای اینترنتی دزدی را تعطیل کرد و سه مردی را که آن را می‌چرخاندند، بازداشت کرد.

piracy

به گزارش خبرگزاری فرانسه وب‌سایت ‌Liberty Land که در سپتامبر 2009 تاسیس شد، به یکی پرمراجعه‌ترین سایت‌ها در فرانسه بدل شده بود، و مدعی بود که 800000 کاربر به آن دسترسی دارند و موسیقی، فیلم و نرم‌افزارهای دزدی‌شده را به اشتراک می‌گذارند.

ژان فیلیپ ویدال، رئیس ژاندرمری شهر رنس که این سرپرست این تحقیق است، گفت سه مرد در سنین 25 تا 30 در مارسی، نزدیک لوهاور و در حومه مونتروی پاریس دستگیر شده‌اند و به کپی‌برداری غیرقانونی سازمان‌یافته متهم شده‌اند.

این افراد که تا زمان محاکمه که در آینده نزدیک برگزار می‌شود، آزاد شده‌‌اند، در معرض خطر محکومیت به پنج سال زندان و پرداخت خسارتی نیم میلیون یورویی (700000 دلاری) هستند.

این دستگیری‌ها در پایان تحقیقاتی یک ساله، پس از آنکه یک سازمان حفظ حق مولف موسیقی یکی از این همکاران سایت را تا شهر رنس تعقیب کرد، صورت می‌‌گیرد.

ویدال گفت بازپرسان قدم به قدم موفق شدند اوپراتورهای این سایت را که موانع بسیاری برای حفاظت خودشان ایجاد کرده بودند و از سروری در کانادا استفاده می‌کردند، ردیابی کنند.

او گفت این سایت از طریق درآمد آگهی "مقدار زیادی پول" به دست آورده بود، اما نتوانست رقم گزارش‌شده 200000 یورو را تایید کند.

کد خبر 136414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز