چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

پس از اینکه تصاویری باور‌نکردنی از تخلیه زباله در منطقه جنگلی عباس‌آباد بدون توجه به ضوابط زیست‌محیطی به دست خبرنگاران رسانه‌های گروهی رسید، روز گذشته یکی از مسئولان اداره محیط‌زیست استان مازندران پیرامون این موضوع اظهارنظر کرد.

محیط زیست

کارشناس پسماند اداره محیط‌زیست مازندران در مورد دفن زباله در منطقه جنگلی عباس آباد به مهر گفت: دفن زباله در اطراف این جنگل‌ها بدون مجوز اداره محیط‌زیست انجام و بارها نیز با آن برخورد شده اما تا زمانی که فاز دوم کارخانه کمپوست تنکابن راه‌اندازی نشود، دفن اصولی زباله‌های عباس آباد اتفاق نخواهد افتاد. وی با بیان اینکه محیط‌زیست تا‌کنون چندین بار به این مرکز دفن زباله شهرداری اخطاریه داده است، گفت: البته در عباس‌آباد اراضی، جنگلی یا ساحلی هستند و زمین بایری که مناسب دفن زباله باشد، وجود ندارد.

معصومه اکبری در پاسخ به اینکه چرا شهرداری اقدام به خرید زمین‌های روستایی یا کشاورزی دارای ضوابط زیست‌محیطی برای دفن زباله به جای زمین‌های با ارزش جنگلی و ساحلی نمی‌کند، افزود: پیش از این اداره محیط‌زیست با رعایت ضوابط، مجوزی برای دفن زباله در منطقه پلهم چال صادر کرده بود ولی به‌دلیل اعتراض روستاییان و تبعات اجتماعی، جلوی دفن زباله در این منطقه گرفته شد.

اکبری در ادامه گفت: تا زمانی که فاز دوم کارخانه کمپوست تنکابن که فاز اول آن اجرایی شده راه‌اندازی نشود دفن اصولی زباله‌های عباس آباد اتفاق نخواهد افتاد. به گفته وی، محیط‌زیست مازندران با ارسال نامه به فرمانداری برای ساماندهی این وضعیت، پیگیر توقف دفن زباله در مناطق جنگلی عباس آباد است و قرار بود بعد از ظهر دیروز کارشناسان محیط‌زیست و فرمانداری از این منطقه بازدید کنند. این مکان همان جنگل‌های عباس آباد است و شیرابه‌های زباله روی اکوسیستم منطقه شدیدا تاثیر گذاشته و بوی تعفن تا شعاع چند کیلومتری به مشام می‌رسد.

کد خبر 136103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز