سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بخشودگی دیرکرد جرایم معوق سال‌های گذشته خبر داد.

جریمه رانندگی

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال90 گفت: بر این اساس کلیه مالکان خودرو دارای جریمه معوق تا پایان سال89 در صورتی که تا پایان سوم آذرماه سال‌جاری نسبت به پرداخت جریمه معوق خود اقدام کنند جریمه دیرکرد آنها- 2 برابر شدن مبلغ جریمه- بخشوده می‌شود.

وی افزود: تنها جرایم معوق رانندگان تا پایان سال89 مشمول این قانون است و بخشودگی جرایم معوق مشمول قبوض سال90 نخواهد شد. رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در صورتی که رانندگان در مهلت 6‌ماهه تعیین شده نسبت به پرداخت و تسویه‌حساب قبوض جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خود اقدام نکنند، مجددا جریمه دیرکرد آنها به قبض‌هایشان باز می‌گردد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: هرگاه راننده متخلف ظرف مهلت 4ماه از تاریخ ابلاغ قبض جریمه متخلف، جریمه مربوطه را پرداخت نکند از سوی راهنمایی و رانندگی اخطاریه کتبی با مهلت یک‌ماهه مبنی بر پرداخت جریمه به وی ابلاغ می‌شود و در صورت پایان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهینامه، پلاک وسیله نقلیه تا زمان پرداخت جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد.

وی افزود: همچنین در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10میلیون ریال برسد راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت یک‌ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض اقدام نکند، راهنمایی و رانندگی مکلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه است

کد خبر 135928

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز