سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت تویوتا با همکاری مایکروسافت و شرکت پردازش ابری Salesforce.com در حال ساخت شبکه اجتماعی مخصوصی است که به رانندگان اجازه تعامل با خودروی خود را می‌دهد.

toyota friends

 

به گزارش اسوشیتدپرس، تویوتا که ماه گذشته از همکاری خود با مایکروسافت خبر داده بود، اکنون اطلاعات جدیدی در مورد این پروژه اعلام کرده‌است.

تویوتا این ابزار را در برابر چشم بازدید کنندگان برروی یک پریوس هیبرید رونمایی کرد. در این رونمایی، صاحب خودرو با دریافت پیامی از سوی این شبکه اجتماعی متوجه می‌شود که باید به زودی باتری خودرو را شارژ کند.

وقتی صاحب خودرو آن را به شارژ وصل کرد خودرو پیام داد:‌"شارژ کردن باتری ساهت 2:15 صبح تمام می‌شود، مشکلی نیست؟ به امید دیدار!"

پیام‌های رد و بدل شده بین راننده و خودرو می‌تواند با سایر اعضای این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته و یا به صورت پست در فیس‌بوک و توییتر منتشر شود.

از دیگر قابلیت‌های این شبکه اجتماعی گوشزد کردن زمان سرویس‌های دوره‌ای به راننده است. این کار توسط ارسال پیامی انجام می‌شود و سپس لینک نوبت دهی تعمیرگاه مورد نظر نیز به راننده ارسال می‌شود.

این سرویس برروی پلتفرم منبع باز پردازش ابری شرکت Salesforce.com طراحی شده‌است و برای اولین بار تا سال آینده میلادی در ژاپن برروی خودروهای هیبرید به بهره‌برداری می‌رسد.

در این پروژه شرکت تویوتا 5.5 میلیون، مایکروسافت 4.1 میلیون و سیلزفورس دات کام 2.8 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند.

مارک بنیوف مدیر عامل شرکت Salesforce.com می‌گوید شبکه‌های اجتماعی به محصولات و شرکت‌ها ارزش و جایگاه مخصوصی می‌دهند. این پروژه نه تنها به تویوتا ارزیابی از تجربه کاربران می‌دهد بلکه نحوه کارکرد و کیفیت خودرو را نیز به این شرکت گزارش می‌دهد.

وارد شدن تویوتا به فعالیت‌های جدید و نوآورانه می‌تواند بخشی از مشکلات این شرکت در دو سال گذشته را با افزایش فروش و استقبال کاربران جبران کند.

تویوتا از دو سال گذشته 14 میلیون خودرو را برای تعویض بعضی از قطعات از بازار جمع آوری کرده‌است. همچنین از زمان زلزله 11 مارچ ژاپن این شرکت با کاهش قطعات از سوی قطعه سازان ژاپنی روبرو است.

 

کد خبر 135808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز