مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه رهبری آب و هوای کلانشهرها‌ که "شهرهای C40" (قبلا شهرهای C20) نامیده می‌شود، گروهی از شهرهایی هستند که برای کاهش وارد شدن گازهای کربن‌دار و تطبیق با با تغییرات آب و هوایی کره زمین کار می‌کنند

c40header100

دبیرخانه این گروه در لندن مستقر است.

این گروه در اکتبر 2005 در "اجلاس رهبری تغییرات آب و هوایی شهرهای جهان" که نمایندگانی از 20 شهر در آن شرکت داشتند، و بوسیله شهردار وقت لندن، کن لوینگستون، ترتیب داده شده بود،‌ تشکیل شد.

در اول ٱگوست 2006 این گروه با "ابتکار عمل آب و هوای بنیاد ویلیام جفرسن کلینتون" یادداشت تفاهمی امضا کردند که بر اساس آن بنیاد کلینتون پشتیبانی فنی و ارتباطی را برای برنامه این گروه را فراهم می‌کند.

اجلاس‌‌های این گروه برای اولین بار در سال 2005 لندن و برای بار دوم در سال 2007 در نیویورک برگزار شد. در دومین اجلاس 13 شهر دیگر هم به این گروه پیوستند. اجلاس سوم این گروه در از 18 تا 21 مه 2009 در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار می‌شود.

این چهل شهر عضو اصلی این گروه هستند:

آتن، بانکوک، پکن، برلین، بوگوتا، بوئنوس آیرس،‌ قاهره، کاراکاس، شیکاگو، داکا، هانوی، هنگ‌کنگ، هوستون، استانبول، جاکارتا، ژوهانسبورگ، کراچی، لیما، لیسبون، لندن، لس‌آنجلس، مادرید، مانیل، ملبورن، مکزیکو سیتی، مسکو، بمبئی، دهلی نو، نیویورک، پاریس، فیلادلفیا،‌ ریودوژانیرو، رم، سائوپائولو، سئول، شانگهای، سیدنی، توکیو، تورنتو، ورشو.

این شهرها که عضو وابسته این گروه هستند:

آمستردام، آستین، بارسلون، چانگون، کپنهاگ، کودوبا، هایدلبرگ، لاگوس، نیواورلئانز، پورتلند، رتردام، سالت‌لیک سیتی، سانفرانسیسکو، سیاتل، استکهلم، یوکوهاما

کد خبر 135718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز