شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه باید سرچشمه فرهنگ اسلامی باشد، گفت: اگر مسایل تربیتی را مدنظر نگیریم به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید و ما نیازمند دانش جهت‌دار هستیم.

به گزارش ایسنا، کامران دانشجو در جلسه شورای اداری شهرستان بابل با بیان اینکه این شهرستان دارای 1700 شهید است، تصریح کرد: این شهرستان از نظر جانباز و ایثارگر نیز در رتبه اول کشور قرار دارد.


مردم همگی باید چشمشان به انگشت اشاره رهبری باشد

وی با بیان اینکه انقلاب یک امر مستمر است، تاکید کرد: ما 32 سال است که در انقلابیم نه اینکه 32 سال بعد از انقلاب، بنابراین موتور انقلاب در صحنه بودن مردم است و مردم همگی باید چشمشان به انگشت اشاره رهبری باشد و تبعیت بی‌قید و شرط از ولایت فقیه ما را در مسیر درست انقلاب هدایت می‌کند.

دانشجو افزود: باید توجه کنیم که در تمام مسایل درونی و بیرونی جلوتر از ولایت حرکت نکنیم.


دانشگاه متعلق به وزارت علوم نیست و همه خدمتگزاران باید به دانشگاه کمک کنند

وی با بیان اینکه دانشگاه متعلق به وزارت علوم نیست، تصریح کرد: همه خدمتگزاران باید در این زمینه به دانشگاه کمک کنند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دانشگاه باید نیروی انسانی تربیت کند که انسانی از نوع جهان بینی توحیدی و اسلامی تحویل جامعه دهد، گفت: در واقع دانشجو باید با نگاه اسلامی هم خوانی داشته باشد و اگر قرار بود دانش به صورت مطلق باعث تعالی شود و انسان را به سرمنزل مقصود برساند از دیدگاه همه دنیا آمریکا باید متعالی‌تر باشد؛ در حالیکه آمریکا منفورترین دولت است و در واقع اگر آمریکا این دانش، فناوری و تکنولوژی را در اختیار نداشت آیا می‌توانست در افغانستان ، عراق ، هیروشیما و غیره این فجایع را به بار آورد.


باید دانشگاه سرچشمه فرهنگ اسلامی باشد

وی با تاکید بر اینکه باید بین ظاهر و باطن تناسب وجود داشته باشد، افزود: وقتی وارد دانشگاه می‌شویم باید دانشگاه سرچشمه فرهنگ اسلامی باشد و اگر فردی یک کار خلاف اخلاق و شرع را ببیند؛ ولی از درون خود ناراحت نشود در واقع دغدغه دینش از بین رفته است.

دانشجو افزود: دانشگاه باید تبلور علم و دانشی باشد که ابزار تعالی بشر است و در این شرایط دانشگاه در مسیر درست قرار خواهد گرفت.

وزیر علوم با طرح این سوال که مگر آزادی ارزش است؟ تصریح کرد: خداوند به انسان قدرت انتخاب داده است و در واقع آنچه انتخاب می‌کنیم ارزشمند است و شأن انسان در بایدها و نبایدهاست و اگر این بایدها و نبایدها را بگیریم می‌شود هم‌شان چهارپایان.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هاشمی معاونت امور عمرانی استان مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان بابل، گفت: این پتانسیل در استان وجود دارد که در طول سال، 2 هزار میلیارد تومان پروژه اجرایی کند و طی دو سال گذشته مصوباتی را در زمینه توسعه دانشگاه بابل داشته‌ایم و براساس آن 50 هکتار زمین در مرزن آباد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این استان دارای سه میلیون نفر جمعیت است، اظهارکرد: این استان دارای 230 هزار دانشجوست که 30 هزار نفر از این دانشجویان متعلق به شهرستان بابل هستند.

بنابراین گزارش، در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه شهرستان بابل نیز با اشاره به نگرانی‌هایی در زمینه امور فرهنگی برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی و عدم تعهد برخی مسئولان این دانشگاه و خسارت‌های فرهنگی در این زمینه، تصریح کرد: رها بودن این مباحث در برخی از جلسه‌های غیرانتفاعی باید مورد عنایت و تاکید قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به سال جهاد اقتصادی، تصریح کرد: باید از خودمان بپرسیم که طی این دو ماهی که از سال گذشته است چه قدم‌هایی در زمینه جهاد اقتصادی برداشته‌ایم.  

کد خبر 135565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز