رئیس کمیسیون اصل44 مجلس از بررسی ماهیت خریداران بلوک 9/4درصدی ایران ‌خودرو در این کمیسیون خبر داد و گفت: اگر کنسرسیوم خریدار سهام ایران ‌خودرو توسط مسئولان این شرکت مدیریت شود، واگذاری بلوک سهام با شبهه همراه خواهد بود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با فارس افزود: باید بررسی کنیم تا ببینیم ماهیت خریداران این بلوک به چه شکل است، اگر تصمیم‌گیری کنسرسیوم توسط ایران‌خودرو صورت گیرد یعنی شبیه آنچه در مورد سایپا اتفاق افتاد، واگذاری اخیر با مصوبه‌ شورای رقابت مغایر خواهد بود. به گفته فولادگر، طبق مصوبه شورای رقابت، شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند به‌صورت عمودی و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر واگذاری این بلوک سهام با شبهه همراه باشد در غیراین صورت می‌توان آن را خصوصی‌سازی محسوب کرد. عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: اگر ثابت شود تصمیم‌گیرندگان تعاونی خاص و اعتباری ایران‌ خودرو، مدیران این شرکت هستند به واگذاری بلوک4.9 درصدی ایراد وارد است. فولادگر با اشاره به واگذاری بلوک 18درصدی ایران‌‌خودرو در سال گذشته، گفت: این سهام توسط کنسرسیومی متشکل از تعاونی خاص ایران‌‌خودرو و قطعه‌سازان (دو گروه عظام و کروز) خریداری شد که در آن زمان بررسی‌هایی در کمیسیون اصل 44 انجام شد و ایرادی به نحوه واگذاری وارد نبود.

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس تصریح کرد: تعاونی خاص جزء بخش تعاون و قطعه‌سازان نیز جزء بخش خصوصی محسوب می‌شوند که به همین دلیل این واگذاری مغایرتی با اصل 44 ندارد. هفته آینده در کمیسیون اصل 44 مجلس موضوع واگذاری بلوک4.9 درصدی ایران خودرو بررسی خواهد شد. بلوک4.9 درصدی ایران خودرو را روز چهار شنبه کنسرسیومی متشکل از تعاونی خاص ایران خودرو، انجمن قطعه‌سازان، سرمایه‌گذاری عظام، شرکت ترنیان و سرمایه‌گذاری‌های ملی ایران و بانک صنعت و معدن خریدند.

کد خبر 135462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز