جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

محمد ملاحسینی: هر انسانی در هر جای جهان همواره نیاز به اطلاعات عمومی از شهر و کشور خود دارد. این نیاز باعث می‌شود به دنیای پیرامون خود بهتر بنگرد و موشکافانه و پرسشگرانه دنبال کسب اطلاعات بیشتر از زادگاه و کشور خود باشد

محمد ملاحسینی

راستی؛ ما چقدر در این مقوله دارای اطلاع هستیم؟ چقدر از ما می‌دانیم که در چه شهری با چه مختصات و موقعیت جغرافیایی زندگی می‌کنیم؟ یا اینکه شهر ما دارای چه تاریخچه و ویژگی‌هایی است؟ چه جاذبه‌ها و شخصیت‌های برجسته‌ای در شهر ما وجود دارند؟

شاید به جرات بتوان گفت تعداد زیادی در پاسخ فقط نام شهر خود را بدانند و از موارد دیگر ابراز بی‌اطلاعی کنند.

حال اگر در مقیاسی بزرگتر سوال شود که در مورد کشور خودمان چقدر اطلاعات عمومی داریم، جواب دادن به نظر کمی راحت می‌شود، اما باید قبول داشت که اطلاعات بخش بسیار زیادی از مردم نسبت به ایران ضعیف است.

متاسفانه اغلب مردم نمی‌دانند چند استان داریم، حتی اطلاعی از داشته‌های زادگاه خود ندارند. در خوشبینانه‌ترین حالت اطلاع بخش کمی از مردم در حد منطقه جغرافیایی و استانی است.

کشور ما ایران؛ با قدمتی چندین هزار ساله دارای پیشینه‌ای بسیار برجسته و درخشان است. با مرور تاریخ ایران و آثار تاریخی که از نیاکانمان در گوشه گوشه کشورمان برای ما به ارث مانده، می‌توان به این درخشندگی تاریخی پی برد.

حال برای اینکه به راحتی به بخشی از این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم، چه راهکارهایی وجود دارد. در وحله اول می‌توان گفت کتاب و در کل مطالعه مکتوبات مرتبط با ایران راهکار خوبی برای شناخت کشورمان است.

برای کسانی که امکان سفر داشته باشند، توصیه می‌کنیم سفر به چهارگوشه ایران و دیدن نقاط پر جاذبه را در برنامه خود بگنجانند.

اما برای گروهی که دسترسی به کتاب‌های مرتبط با شناخت ایران را ندارند و امکان سفر نیز برایشان مهیا نیست، توصیه می‌کنیم به همشهری آنلاین مراجعه و فقط و فقط مدخلی تحت عنوان آشنایی با ایران را مطالعه کنند.

در این چانک علاوه بر شناخت ایران از لحاظ مختصات جغرافیایی، به راحتی با 2000 مدخلی مواجه می‌شوید که تماما به کشورمان ایران ارتباط دارد.

موضوعات متنوع جمع‌آوری شده در این مدخل آنقدر جذاب و خواندنی هستند که با خواندن آنها عشق و علاقه هر ایرانی را نسبت به کشورمان چندین برابر بکند.

بیش از نیمی از مجموع 120 مجله موجود در همشهری آنلاین در این مدخل گنجانده شده است. از نقاط دیدنی و تاریخی کشورمان گرفته تا زندگینامه شخصیت‌های ایرانی در تمامی حوزه‌ها از جمله سیاسی، حوزوی، فرهنگی، علمی، هنری، ورزشی و ... .

چانک «آشنایی با ایران» در واقع دروازه اصلی 5200 چانک موجود در همشهری آنلاین به حساب می‌آید. با ورود به این مدخل می‌توان به تمامی چانک‌های موجود دسترسی پیدا کرد.

به جرات می‌توان ادعا کرد همشهری آنلاین اولین و تنها‌ترین سایت رسمی فارسی زبان موجود است که بیش از 2000 مدخل یکجا در مورد ایران فراهم کرده است. این ادعا عجیب به نظر می‌رسد، اما با ورود به این مدخل باورکردنی است.

همشهری آنلاین نیز با پیروی از شعار روزنامه همشهری؛ «در همه جای ایران همشهری شما هستیم» تلاش دارد از تمامی موضوعاتی که به هر شکل به ایران ارتباط دارد، مدخل تهیه کند. پس هر کس در هر جای ایران و حتی خارج از کشورمان می‌تواند ما را در این مسیر یاری دهد.

کد خبر 135433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز