مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سهمیه بندی بنزین بدون توجه به توسعه حمل و نقل عمومی همه را دچار مشکل خواهد کرد.

وی افزود: اجرای بحث سهمیه بندی بنزین نیازمند توسعه حمل و نقل عمومی است چراکه اگر نتوانیم روزانه 15 میلیون سفر مردم تهران را با حمل و نقل عمومی پاسخگو باشیم قطعا با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در این زمینه دچار مشکلات جدی خواهیم شد .

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و  ترافیک شهرداری تهران در مراسم ورود 200 دستگاه تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل درون شهری گفت : موضوع کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران، عدم کیفیت مطلوب آن و تردد خودروهای اسقاط  و فرسوده در سطح شهر که علاوه بر ایجاد مشکل برای شهروندان و صاحبان خودروها موجب از بین رفتن زیبایی شهر نیز شده همواره یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری بوده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی با اشاره به 42 هزار دستگاه تاکسی که به عنوان تاکسی های رسمی و موقت که عمدتا نیز خودروهای پیکان فرسوده بودند، گفت : امروز با همکاری وزارت کشور امیدواریم که بتوانیم برنامه هایی را که برای تهران در نظر گرفته ایم عملیاتی کنیم ، بطوریکه شهروندان تهرانی در این دو ماه باقیمانده از سال شاهد تحولات جدی در حوزه ترافیک و حمل و نقل خواهند بود.

تشکری با تاکید بر برنامه ریزی های انجام شده برای کاهش فاصله زمان اسقاط تاکسی های فرسوده تا زمان واگذاری تاکسی های جدید به رانندگان تاکسی گفت : تلاش می کنیم زمینه ای را ایجاد کنیم که رانندگان تاکسی بتوانند به صورت سوئیچ به سوئیچ و بدون تاخیر همزمان با اسقاط تاکسی فرسوده شان تاکسی نو خود را نیز دریافت کنند .

تشکری با بیان اینکه تا کنون 8 هزار تاکسی فرسوده پلاک موقت و نارنجی برای طرح جایگزینی اعلام آمادگی کرده اند ، افزود : در این مدت نزدیک به 3 هزار تاکسی جدید جایگزین تاکسی های فرسوده شده اند و امروز نیز شاهد ورود 200 دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی پایتخت هستیم اما معتقدیم که هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب هم از لحاظ تعداد و هم از نظر کیفیت فاصله داریم .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از اضافه شدن صدها دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت طی روزهای آینده خبرداد و اظهار داشت : تا پایان امسال نیز 2 هزار دستگاه تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه خواهد شد و به این ترتیب تا پایان امسال 5 هزار تاکسی جدید در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران فعال خواهند بود.

تشکری هاشمی از ورود 500 دستگاه تاکسی ون به تهران تا پایان امسال خبرداد و گفت : هر یک دستگاه ون در هر دور مسافرگیری خود ظرفیت سوار کردن 10 مسافر را دارد که این ون ها می توانند در کنار  ناوگان تاکسیرانی شهر تهران فعالیت کند .

تشکری هاشمی با اشاره به برنامه عملیاتی شدن تعدادی از مسیرهای خط ویژه که مطالعات آنها در سال جاری انجام شده به عنوان برنامه توسعه ای خطوط ویژه اتوبوس در سطح شهر طی سال  86 افزود :  اتوبوسی که در خط ویژه در حال تردد است ساعتی 100 مسافر را جابجا می کند درحالیکه همین اتوبوس اگر در یک خیابان عادی و بدون خط ویژه  تردد کند فقط می تواند در ساعت 20 نفر را جابجا کند .

وی خطاب به رانندگان تاکسی با بیان اینکه شما رانندگان تاکسی باید الگوی رانندگی حرفه ای برای سایر شهروندان در سطح شهر باشید ، گفت : در حال حاضر روزانه 500 تا 600 مورد تصادف منجر به کروکی در تهران اتفاق می افتد که نتیجه آن کشته و زخمی شدن ماهانه ده ها نفر درپایتخت است و این درحالی است که با رعایت صحیح قوانین و مقررات از یکسو ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک و کاهش آلاینده های هوا از سوی دیگر می توانید به عنوان الگوهای رفتاری مناسبی از رانندگی مناسب در شهر تهران باشید .

تشکری هاشمی در خصوص بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه امسال با تدبیر شهردار تهران بخشی از  کمک هزینه بیمه رانندگان تاکسی پرداخت شد و مابقی نیز به زودی پرداخت خاوهد شد ، اظهار داشت : این روند در سالهای آینده نیز در خصوص بیمه رانندگان تاکسی ادامه خواهد یافت .

تشکری هاشمی با اشاره به تخصیص اعتبار 2 میلیارد تومانی برای پرداخت وام رانندگان تاکسی شهر تهران افزود : همچنین به منظور متحد الشکل شدن و یکپارچگی رانندگان تاکسی ، در میان تعدادی از رانندگان تاکسی های خطی توزیع شده  وبه تدریج سایر رانندگان تاکسی نیز لباس های متحد الشکل خود را دریافت خواهند کرد .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ های جدید کرایه تاکسی ها برای سال آینده از هم اکنون به شورای شهر ارسال شده است ، تصریح کرد : رانندگان تاکسی اطمینان داشته باشند که برای تعیین تعرفه نرخ های جدید همانطور که منافع و رضایت شهروندان در نظر گرفته شده ، هزینه ها ، تورم احتمالی و مشکلات رانندگان تاکسی نیز مد نظر بوده است . 

هم اکنون 10 هزار و 125 دستگاه از تاکسی های شهر تهران بالای 15 سال عمر دارند که این امر موجب افزایش آلاینده های هوا می شود .

وی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش دو برابری خروج تاکسی های فرسوده از ناوگان تاکسیرانی پایتخت مواجه بوده ایم ، افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون 2 هزار و 925  دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج شده و 2 هزار راننده تاکسی نیز منتظر تحویل تاکسی های جدید هستند .

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی هم در این مراسم با اشاره به آمادگی سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای تعویض و جایگزینی تمام 10 هزار و 125 دستگاه تاکسی فرسوده پایتخت تا پایان امسال ، اظهار داشت :   از ابتدای سال جاری تا کننو 14 ترمینال تاکسی برای تاکسی های خطی و تلفنی در سطح شهر ایجاد شده  و1400 نقطه نیز برای احداث ایستگاههای جدید شناسایی شده است .

وی با بیان اینکه هم اکنون زیرساختهای لازم برای فعالیت صحیح تاکسی های گردشی نارنجی رنگ و تلفنی وجود ندارد و اگر این زیرساختها فراهم بود دیگر این تاکسی ها مجبور نبودند که در سطح شهر به دنبال مسافر بچرخند ، گفت : با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از دو ماه گذشته تا کنون تاکسی های شهر تهران با یک پنجم قیمت در مراکز معاینه فنی تست می شوند که تا کنون 15 هزار دستگاه تاکسی به این مراکز مراجعه کرده اند و این در حالی است که همه آنها از نظر آلایندگی در حد صفر هستند .

تیموری با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی پایتخت در صورتیکه در حالت بدبینانه روزانه فقط 50 مسافر را در تهران جابجا کنند در این شرایط روزانه 2 میلیون نفر با ناوگان تاکسیرانی شهر تهران جابجا می شوند و این در حالی است که اگر هم اکنون 2 میلیون خودرو در شهر تهران تردد کنند فقط 2 درصد آنها تاکسی هستند.

کد خبر 13489

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز